زاهدی:ستادهای انتخاباتی در صورت اجماع اصلاح طلبان هماهنگ عمل می کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در اجتماع هواداران دکتر عارف در اراک افزود: برای ما نباید فرقی کند که اصلاح طلبان در نهایت با چه کسی از این دو نفر به اجماع و جمع بندی نهایی می رسند، تنها این است که باید تلاش شود گفتمان اصلاح طلبی حتی به گوش روستاییان دورافتاده هم برسد.

زاهدی با تاکید بر اینکه برای اصلاح طلبان حضور در صحنه مهم است افزود: تلاش می کنیم در انتخابات گفتمان خود را به گوش مردم برسانیم و پیروز شویم اما نمی خواهیم با زیر پاگذاشتن اخلاق حضور داشته باشیم.

توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بدون توسعه سیاسی ممکن نیست

وی با بیان اینکه این انتخابات شور و نشاط انتخابات قبلی و به خصوص سال ۸۸ را ندارد، تصریح کرد: امیدواریم این شور و نشاط در جامعه ایجاد شود چراکه در حال حاضر این فضایی که در کشور وجود دارد فضای انتخاباتی نیست.

عضو سیاست گذاری ستاد انتخاباتی عارف ادامه داد: در کشور ما حضور و فعالیت سیاسی اینطور تعریف می شود که یک انتخابات انجام شود و همه بیایند پای صندوقهای رای و وقتی یک نفر انتخاب شد هرکس برود سرکار خودش ودیگر به اموری دخالت و انتقاد نکند.

وی با تاکید بر اینکه این نمی تواند یک جامعه زنده فعال سیاسی باشد، ادامه داد: توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور بدون توسعه سیاسی ممکن نیست.

زاهدی توسعه سیاسی را جدی ترین گفتمان اصلاح طلبی دانست و اضافه کرد: ممکن است بگویید در زمانی که مردم مشکل معیشت و اقتصاد و فرهنگ دارند چرا اصلاح طلبان از توسعه سیاسی حرف می زند در صورتیکه در یک جامعه توسعه یافته سیاسی احزاب، مطبوعات و سازمانهای مردم نهاد فعال، پرسشگر و منتقدند که اینها بر روی کارکرد بخشهای اقتصاد و فرهنگ تاثیر بسزایی می گذارند.

زاهدی اضافه کرد: یک مدیر در زیرمجموعه خود باید تصمیاتی بگیرد و فکر می کند این تصمیمات هم درست است و اگر این مدیر پرسشگر نداشته باشد و کسی نباشد که در مورد رویکردها و سیاستهایش سوال بکند تصورش بر این می شود که همه تصمیماتش درست است و بنابراین هیچگونه تغییری در تصیماتش و در کشور اتفاق نمی افتد.

مشکل ازوداج بیکاری است نه جهیزیه و مهریه

وی تصریح کرد: بنابراین اگر می بینیم طی ۸ سال گذشته منزلت، اقتصاد، فرهنگ و.. تخریب شده یکی از دلایش اش این است که منتقد در جامعه وجود نداشته و مدیران تصورشان بر این بوده که تصمیاتشان درست بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مدیری فکرکند که نباید مورد انتقاد قرار بگیرد قطعا به بیراهه می رود اظهارداشت: به جز معصومین هیچ کس از خطا و اشتباه مصون نیست و تنها راهکاری که می تواند یک مدیر را از خطا و اشتباه برگرداند به نحوی که اشتباهات گذشته را تکرار نکند پرسشگری و انتقادگری سازمانهای مردم نهاد و… است.

زاهدی با اشاره به اینکه توسعه سیاسی در همه بخشها اثرگذار است تصریح کرد: درآمد نفتی دولت اصلاحات ۱۴ میلیارد و دولت فعلی چندبرابر آن یعنی ۷۵۰ میلیارد دلار بود اما تورم طبق اعلام بانک مرکزی ۳۱ درصد شد.

وی با بیان اینکه مشکل جامعه ما در بحث ازدواج جهیزیه و مهریه نیست تصریح کرد: مشکل بیکاری جوانان است که امار ازدواج را کاهش داده است.

زاهدی ادامه داد: همه این مسائل انتقاداتی است که باید انجام می شد تا تصمیمات مدیران تغییر می کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.