۶۸ هزار و ۵۲۴ بار صدای مشاور بهزیستی اراک به صدا درآمد

رییس بهزیستی شهرستان اراک گفت: صدای مشاور (تلفن ۱۴۸۰) بهزیستی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ هزار و ۵۲۴ بار به صدا درآمد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی «اسماعیل خانجانی» روز سه‌شنبه در بازدید از ایرنا، افزود: از مجموع تماس‌های صورت گرفته با خط صدای مشاور بهزیستی شهرستان اراک، ۴۸ هزار و ۸۸۴ تماس موفق و ۱۹ هزار و ۶۴۰ تماس ناموفق به ثبت رسیده است .

وی بیان کرد: تمام تماس‌های مردمی با خط ۱۴۸۰ (صدای مشاور)، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است را از طریق این شماره با مشاوران در میان گذارند.

رییس بهزیستی شهرستان اراک اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد تماس‌های برقرار شده از ابتدای امسال تاکنون مربوط به مسایل خانوادگی،۲۰ درصد روابط والدین با فرزندان، ۱۵ درصد فرزندپروری و پنج درصد راهنمایی است.

خانجانی عنوان کرد: مشاوران در این مرکز در زمینه مشکلات روانشناختی ناشی از کهولت سن، اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا، مشکلات فردی و بین فردی بخصوص اختلافات خانوادگی، زناشویی و مشاوره پیش از ازدواج خدمات ارایه می‌دهند.

وی اظهار داشت: خط ۱۴۸۰ بهزیستی با حضور مشاوران و روانشناسان متخصص و مجرب شاغل در مرکز دولتی، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ شب، بجز روزهای جمعه آماده ارایه خدمت رایگان به مردم در نقاط مختلف شهر و روستاهای شهرستان اراک است.

رییس بهزیستی شهرستان اراک یادآور شد: مردم می‌توانند موارد کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و خودکشی را از طریق خط اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ اطلاع دهند.

خانجانی عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۱۹ هزار و ۶۱۵ نفر تحت پوشش این نهاد در شهرستان اراک هستند که از این تعداد چهار هزار و ۴۲۹ نفر، زن سرپرست خانوار است که ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۴ هزار معلول در گروه‌های سالمندان، اوتیسم، اعصاب و روان و ذهنی در این شهرستان وجود دارد که ۵۶۰ نفر از آنها مستمری دریافت می‌کنند و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز در نوبت دریافت مستمری ماهانه قرار دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.