شرکت ۶۲ هزار نفر از استان مرکزی در پیاده‌روی اربعین امسال

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: ۶۲ هزار و ۱۵۰ نفر از این استان تا کنون با ثبت نام در سامانه سماح در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند.

«بهنام نظری» روز یکشنبه افزود: با توجه به اینکه سه روز دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده پیش‌بینی می‌شود شمار زائران استان مرکزی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی به ۷۰ هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: ۷۸ موکب استان مرکزی در محدوده استان، مرز مهران، کاظمین، نجف و مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر توزیع میان وعده و اسکان، روزانه ۷۰۰ تا یک‌هزار وعده غذای گرم در موکب‌های استان مرکزی در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران توزیع می‌شود.

نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی معین استان ایلام و شهرستان مهران در آیین پیاده‌روی اربعین است، مسئولان عالی رتبه ایلام به استان مرکزی در ارائه خدمات به زائران نمره قبولی دادند و از موکب‌داران و نیروهای اعزامی استان مرکزی به مهران تقدیر کردند.

وی افزود: استان مرکزی در مرز مهران تمامی تجهیزات لازم از جمله دستگاه آب شیرین کن و یخ ساز را با توجه به گرمی هوا مستقر کرده و همچنین از ارایه خدمات به موکب‌های مجاور نیز دریغ نمی‌کند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: دستگاهها و نهادهایی از استان مرکزی شامل اداره برق، راهداری، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، هیات‌های مذهبی، هلال احمر و بسیج با انتقال تجهیزات از جمله ۳۷ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در حال ارایه خدمات به زایران هستند.

۷۰ درصد زایران درحال بازگشت از اربعین هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اکنون موج بازگشت زایران با ۷۰ درصد آغاز شده و باید ارایه خدمات با توجه به خستگی زایران ادامه داشته باشد.

نظری افزود: پیش‌بینی می‌شود اکنون ۳۰ درصد جمعیت در مسیر رفتن به کربلا هستند و ترافیک روانی در منطقه وجود دارد و گذر از مرز به کمتر از سه دقیقه رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.