تحویل موقت بیمارستان ولیعصر اراک تا اواخر آبان ماه امسال

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان ولیعصر(عج)اراک اواخر آبان ماه امسال برای پذیرش بیماران تحویل موقت می‌شود.

 «بهروز رحیمی» روز دوشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (ع) اراک در جمع خبرنگاران، افزود: این طرح درمانی باید در این مدت تحویل موقت شود و برخی طبقات به مرحله تجهیز برسد.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و ماده ۳۷ تامین شده و مشکل مالی وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور در دست ساخت است و در دو سال گذشته ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل نظام سلامت شده است.

رحیمی افزود: اصرار بر این است که پروژه بیمارستان ولیعصر تا چند ماه دیگر تحویل موقت شود، امروز بازدید فنی انجام شد و تیم کارشناسی در این مرکز درمانی مستقر شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات اجرایی این پروژه حدود ۱۵ سال قبل آغاز شده و تاخیر در بهره‌برداری از آن بیش از دیگر توجیه‌پذیر نیست.

رحیمی درباره تامین نیروی انسانی در این مرکز درمانی گفت: مجوز استخدام بیش از یک‌هزار نیرو برای بخش درمان استان مرکزی پیش بینی شده که بخش بزرگی از آن برای بیمارستان ولیعصر اراک پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تجهیز این مرکز بیمارستان از طرح های اولویت‌دار وزارت بهداشت است و هم اکنون هیات امنا در حال ارسال تجهیزات برای این مرکز درمانی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تکمیل فاز جدید بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز گفت: استان مرکزی حضور جدی خیران را در حوزه سلامت دارد و این نشان از توجه به مسئولیت اجتماعی است و اکنون ۹۹ درصد فاز سوم این طرح درمانی به پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تاسیسات موتورخانه بیمارستان آیت الله خوانساری تخصیص یافته که هفته آینده تزریق مالی در این مجموعه اعمال می‌شود.

وی درباره بیمارستان درحال ساخت خمین نیز گفت: یک ماه آینده پذیرش بیماران در این مرکز در دستور کار قرار می‌گیرد.

رحیمی در خصوص کارگاه‌های فعال در حوزه سلامت در استان مرکزی نیز گفت: ۱۶۸ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان در نظام سلامت فعالیت دارند که از این تعداد پنج پروژه امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.