خطیب جمعه اراک: فرهنگ عاشورا ،فرهنگ احیای دین

خطیب جمعه اراک گفت :فرهنگ عاشورا فرهنگ احیای دین و فرهنگ مبارزه با طاغوت است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی با مکتب حسینی و آموختن درس ایثار و شهادت در این مکتب است .
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین پیام قیام عاشورا است و امروز نیز وظیفه ما است که در احیای این فریضه الهی تلاش کنیم .
ایت ا… دری افزود: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم ، صبر و مقاومت ، شکر گزاری و قناعت درسی است که باید از قیام عاشورا گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ما همیشه در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار است چرا که الگویی چون امام حسین دارد.
وی افزود: باید در ماه محرم عزاداری هایمان هر چه باشکوهتر و با عظمت تر برگزار شود تا تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کند.
خطیب جمعه مرکز استان گفت: حضور در اجتماع بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی به جهانیان نشان خواهد داد که مردم ما هچون گذشته در صحنه هستند و دشمنان هیچ وقت نمی توانند ملت ما را دلسرد و مایوس کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس ، هفته ای با عظمت است و جوانان و نوجوانان زیادی در دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از کشورمان از دست داده ایم و اکنون نیز مدافعان حرم ادامه دهنده راه ان شهیدان هستند.
وی گفت: امروز جنایتکاران به تحریک آمریکا و اسرائیل جوانان ما را به شهادت می رسانند اما نیروهای نظامی و انتظامی ، سپاه و ارتش ما همچنان در مقابل انها ایستاده و مقاومت می کنند .
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه تحریم ها علیه کشورمان گفت:در شرایط موجود مسئولان باید با افراد سودجو و احتکار کننده برخورد کنند و مردم نیز باید قناعت ، ساده زیستی ،صرفه جویی و انصاف را پیشه کنند .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.