رویکرد کانون پرورش فکری استان مرکزی ایجاد فضای باز رسانه‌ای است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: رویکرد کانون، ایجاد فضای باز رسانه‌ای است تا رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی این نهاد به درستی منتقل شود.

«احسان منصوری » روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: بخش رسانه در حوزه کودک، ارتباط وسیع و موثری را با با جامعه رسانه‌ای برقرار نکرده که با تدابیر پیش‌رو به این مهم بیشتر پرداخته خواهد شد.

وی بیان کرد: هرگونه فعالیت خبری برای کودکان اثر خود را در سالهای آینده آشکار می‌کند و هر هزینه‌ای در بستر فعالیت کودکان از جمله خبر، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی به دیگر رویکردهای کانون استان اشاره کرد و گفت: از جمله رویکردهای کانون، ارتباط بیشتر با گروه هدف است تا انعکاس رویدادها در حوزه کودک بیشتر منتقل شود.

منصوری افزود: ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان یکی دیگر از برنامه‌های کانون است تا مدیران با فعالیت و فضای کاری کانون پرورش فکری، بیشتر آشنا شوند و در این راستا از کانون حمایت کنند.

وی بیان کرد: ۷۸۵ کارگاه در تابستان امسال در مراکز کانون استان با هدف کشف استعدادهای خلاق در حوزه فرهنگی هنری و ادبی برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: اکنون در مراکز کانون ۲۰۰ مربی با هشت هزار و ۳۷۱ نفر به شکل تخصصی ارتباط دارند.

منصوری با اشاره به ثبت نام عمومی۱۴ هزار عضو در کانون‌های استان ادامه داد: این اعضا از کتابخانه و سایر خدمات و برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد استقبال بیشتری ثبت شده است.

وی علت این افزایش را، فروکش کردن کرونا، تلاش مربیان، ارتباط خوب کانون با آموزش و پرورش و اضافه شدن فعالیت‌های مراکز کانون در سطح استان عنوان کرد.

منصوری، به اکران فیلم در حوزه کودک و نوجوان در استان اشاره کرد و گفت: کانون استان از ظرفیت ۳۰۰ فیلم ویژه این قشر برخوردار است که قابلیت اکران دارد و در برنامه‌ریزی انجام شده، فیلم «بچه زرنگ» از برگزیدگان فیلم فجر در شهریور و مهر ماه در استان اکران می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ هزار جلد در کتابخانه‌های کانون استان کتاب وجود دارد، گفت: امسال ۱۶ هزار جلد کتاب، ویژه کودکان و نوجوانان به مخازن کتاب استان اضافه شد و تا پایان سال دو سری دیگر اضافه می‌شود.

منصوری به کمبود نیرو و زیرساخت در کانون‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۵سال اخیر توسعه مراکز در حوزه کانون پرورش فکری شکل نگرفته که ضروری است این مهم در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیران و مدیران استانی در ایجاد کانون در مراکز کم برخوردار در دستور کار کانون قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: یکی از رویکردهای کانون پرورش فکری استان مرکزی، برگزاری هفته کودک در مهرماه به شکل ویژه و گسترده در سطح استان است.

منصوری به شمار، کتاب‌های امانت داده شده در کتابخانه‌های کانون اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۱۶۴ هزار جلد کتاب توسط ۱۴ هزار و ۲۴۴ عضو کتابخانه‌های کانون به امانت برده شد.

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داد.

در این آیین از خبرنگاران فعال در حوزه کودک و نوجوان تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.