افتتاح و کلنگ زنی یک‌هزار و ۱۸۰ پروژه در هفته دولت استان مرکزی

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۱۸۰ پروژه عمرانی و اقتصادی این استان در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی‌ می‌شود.

 « بهنام نظری» روز سه‌شنبه در نشست خبری بزرگداشت هفته دولت استان مرکزی در اراک، افزود: از این تعداد، ۹۲۴ طرح افتتاح و ۲۵۶ پروژه کلنگ‌زنی است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌هایی که در استان مرکزی آغاز می‌شود از اعتبار مشخص برخوردار است و تامین و تخصیص اعتبار آنها دیده شده و پیش‌بینی شده تا پایان دوره اول چهار ساله دولت به اتمام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اعتبار پروژه‌های عمرانی، افتتاحی و کلنگ‌زنی استان در هفته دولت با یک‌هزار و ۱۴۴ طرح، ۴۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است که از این تعداد، ۸۸۸ پروژه با اعتبار ۳۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال افتتاحی و برای آغاز عملیات اجرایی ۲۵۶ طرح این بخش، ۶ هزار و ۹۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

نظری اظهار کرد: مجموع طرح‌های اقتصادی هفته دولت استان مرکزی، ۳۶ طرح با ۲۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی گفت: طرح‌های افتتاحی عمرانی و اقتصادی این استان در هفته دولت، یک و ۹۷ میلیون یورو آورده ارزی دارد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی ادامه داد: ارزش کل ۹۲۴ پروژه‌ افتتاحی عمرانی و اقتصادی استان، ۶۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال و برآورد هزینه ۲۵۶ طرح کلنگ زنی، ۶ هزار و ۹۰ میلیارد ریال است.

نظری عنوان کرد: اشتغال ایجاد شده طرح‌های هفته دولت در استان مرکزی، چهار هزار و ۹۶۸ نفر است.

وی، تعداد طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی محلات را ۲۲ طرح با ۹۱ شغل مستقیم، آشتیان ۵۴ طرح با ۴۷۰ شغل، کمیجان ۳۷ طرح با ۳۶۳ اشتغالزایی، فراهان ۶۰ طرح که ۱۳۲ اشتغال، شازند ۲۶۵ با ۵۳۶ اشتغال، اراک ۲۵۳ طرح با ۶۰۷ نفر اشتغال، ساوه ۱۴۵ طرح با یک‌هزار و ۵۷۴ اشتغال، زرندیه ۴۵ طرح افتتاحی با ۶۷۳ نفر اشتغال، دلیجان ۶۵ طرح با ۳۲ اشتغال، خنداب ۶۹ طرح با ۵۵ نفر اشتغال، خمین ۹۲ طرح با ۱۱۲ اشتغال و در تفرش ۶۳ طرح با ۲۲۳ نفر شغل، اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی اضافه کرد: این استان در احیای صنایع راکد و نیمه فعال در حدود ۲ سال گذشته توفیقات خوبی داشته و در جایگاه اول قرار دارد.

نظری یادآور شد: شرایط واحدهای صنعتی این استان از جمله واگن‌پارس، آذرآب و هپکو قابل مقایسه با قبل نیست و کارگران این واحدها امروز دغدغه معیشت ندارند.

وی تاکید کرد: عملکرد دولت در عرصه کرونا، فروش نفت، مراودات مالی و سایر بخش‌ها به روشنی مشخص است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: این دولت برای خدمت، شبانه‌روز نمی‌شناسد، کار بر زمین‌مانده بسیار است و همه توان‌ها برای حل مشکلات به کار گرفته شده است.

نظری بیان کرد: اعتمادسازی بزرگترین پروژه دولت سیزدهم است و این مسیر، از طریق خدمت‌رسانی محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: دولتمردادن باید از شهیدان رجایی و باهنر الگوگیری کنند و جز خدمت صادقانه قدمی برندارند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی یادآور شد:
دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و به هر توطئه‌ای دست می‌زند تا به این نظام الهی ضربه وارد کند، اما این کشور به برکت خون شهیدان در اوج اقتدار است.

نظری تاکید کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه خدمات یک ساله دولت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین این هفته فرصتی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و افزایش روحیه نشاط در جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک عقب‌ماندگی ۱۰ ساله در کشور وجود دارد و این میراث به دولت سیزدهم رسید، اما همه تلاش‌ها برای جبران این عقب‌افتادگی‌ به صورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود.

نظری، خبرنگاران را سربازان عرصه آگاهی بخشی عنوان کرد و گفت: این قشر باید در هفته دولت در راستای انعکاس فعالیت‌ها و عملکرد دولت تلاش مضاعفی به کار گیرند.

وی، با تشکر از زحمات اصحاب رسانه در انعکاس عملکرد یک ساله گذشته دولت، گفت: نقش رسانه‌ها در نقد منصفانه و شناساندن زوایای پنهان مشکلات به مدیران موثر و پررنگ است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی افزود:
دشمن به دنبال آن است که دولت و حاکمیت را ناکارآمد جلوه دهد که باید همه هوشیار باشند و در مقابل هجمه رسانه‌ای وسیع دشمن، به موقع ورود کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.