اظهارات مدیرکل ارشاد استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار

به گزارش مرکزی دیلی، مصطفی مشایخی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: تشکیل سرای روزنامه‌نگاران استان از جمله اتفاقات مهمی است که در اواخر سال گذشته و سال جاری رخ داده است.

وی آموزش و پژوهش را رویکرد اصلی سرای روزنامه‌نگاران در اراک عنوان کرد و افزود: خوشبخاته طی مدت زمان کوتاهی که از تشکیل سرای روزنامه‌نگاران می گذرد دوره‌های متعدد آموزشی ویژه خبرنگاران برگزار شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: تعداد ۹ نفر از خبرنگاران برای اولین بار در استان دوره تکمیلی خبرنگاری را گذرانده‌اند و موفق به دریافت گواهی قبولی از سرای روزنامه‌نگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌اند.

مشایخی ادامه داد: امیدواریم مابقی خبرنگاران نیز در دوره‌های مختلف آموزشی که در سرا برگزار می‌شود شرکت کنند تا بتوانیم سطح کیفی و کمی نشریات را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خبرنگار از استان مرکزی در سامانه سمان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: متاسفانه آمارهایی که ثبت شده است هنوز پالایش نشده‌اند و کمتر از یکصد نفر از این خبرنگاران توسط اداره کل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در حال حاضر مبنا را نمی‌توان بر اساس سامانه سمان قرار داد و بر آن استناد کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این اداره کل در حال ساماندهی خبرنگاران در سرای روزنامه نگاران است و کارت خبرنگاری این خبرنگاران توسط سرای روزنامه‌نگاران کشور صادر خواهد شد.

مشایخی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ خبرنگار در سرای روزنامه‌نگاران ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تا سامانه سمان پالایش نشده است محور و مبنا را سرای روزنامه‌نگاران قرار خواهیم داد و تنها کسانی که عضو سرا هستند می‌توانند از خدمات رفاهی ویژه خبرنگاران استفاده کنند.

وی تاکید کرد: خدمات رفاهی، آموزشی و گرامیداشت روز خبرنگار در سال‌های آتی به اعضای سرای روزنامه‌نگاران تعلق می‌گیرد تا هم گلایه خبرنگاران کمتر شود و هم تبعیضی بین خبرنگاران فعال رخ ندهد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: معمولا روز خبرنگار آمار خبرنگاران افزایش می‌یابد در صورتی که افرادی که حرفه‌شان خبرنگاری است و به صورت شبانه‌روزی در این حرفه مشغول به کار هستند تعدادشان محدود است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.