تجلیل از ۳۸ صنعتگر برتر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا زواشی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از تجلیل ۳۸ صنعتگر برتر استان مرکزی در هفته آینده خبرداد و گفت: مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان مرکزی شانزدهم تیرماه جاری در اراک برگزار می شود.

علیرضا زاوشی ادامه داد: از مجموع ۳۸ واحد صنعتی نمونه استان مرکزی ۳ واحد صنعتی و یک واحد معدنی در روز دهم تیرماه به عنوان واحدهای صنعتی نمونه کشوری معرفی و در تهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی در یادآور شد: شرکت های پاک وش، شیرهای ساختمانی ایران و شرکت پارلو در بخش واحدهای صنعتی و معدن خان آباد در بخش معادن عنوان برتر کشوری را از آن خود کرده اند.

زاوشی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم های اقتصادی تحمیلی بر کشور طی یک سال گشته بیان داشت: علیرغم همه فشارهای اقتصادی تحمیلی بر کشور و واحدهای صنعتی خوشبختانه مدیران تمامی واحدهای صنعتی استان مرکزی این بار نیز با تحمل تمامی فشارها و با چنگ و دندان واحد تولیدی خود را حفظ و اجازه ندادند این تحریم ها آن ها را از پای درآورند.

اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش هزینه های تولید مشکلات سال اخیر

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تمامی واحدهای صنعتی را که با وجود این فشارها روی پای خود ایستادند را واحد نمونه صنعتی می داندو بر خود واجب می داند از این واحدها تقدیر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش هزینه های تولید، عدم گشایش ال سی، خرید نقدی مواد اولیه، اخذ مطالبات بانکی، گران شدن ارزو… از مشکلات فراروی واحدهای تولیدی طی یک سال اخیر بود که در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان مبنی بر از پای درآوردن اقتصاد ایران بر ما تحمیل شد.

زاوشی گفت: صنعتگران استان مرکزی توانستند با صعه صبر در فضای جنگ اقتصادی علیه ایران صنعت کشور را روی پای خود نگه دارند.

افزایش رغبت سرمایه گذاری صنعتی در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ادامه از افزایش میل به سرمایه گذاری صنعتی در استان مرکزی طی سالهای اخیر خبرداد و گفت: در سال گذشته یک هزار و شش متقاضی ایجاد واحدهای صنعتی در استان مرکزی مجوز ساخت کارخانه را دریافت کرده اند.

زواشی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان سرمایه گذاری در استان مرکزی طی سال گذشته افزود: هم اکنون ۳هزار و ۵۰۰ متقاضی ساخت کارخانه در استان مرکزی موجود است که از این تعداد یک هزار متقاضی کار ساخت واحدهای صنعتی خود رابا ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: با راه اندازی این واحدها ۲۵ هزار فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ادامه از پرداخت ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق ذخیره ملی به صنعتگران استان خبر داد و گفت: این تسهیلات با هدف کمک به تامین نقدینگی و حل مشکلات اضطراری مالی با نرخ سود ۱۷ درصد در اختیار چهار صنعتگر متقاضی استان قرار گرفته است.

زاوشی اظهار کرد:دراستان مرکزی ۱۵۹ واحد صنعتی استان مرکزی برای استفاده از تسهیلات صندوق ذخیره ملی در استان مرکزی ثبت نام کردند که پرونده ۱۴۷ واحد با رقم تسهیلات چهار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در کمیته ویژه استانی بررسی و در ارزیابی های نهایی در وزارتخانه ۱۱ پرونده از استان برای بهره گیری از این کمک ها مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان این که ۲۵ واحد صنعتی استان متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی صنعت هستند گفت: تاکنون پرداختی در این حوزه صورت نگرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.