تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد برای جبران عقب‌افتادگی‌های فرهنگی برنامه دارد و در ۲ سال گذشته گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

«مهدی رمضانی چابک» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، افزود: دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات، محدودیت‌ها و کاستی‌هایی وجود داشت که این عقب افتادگی‌ها در مدت ۱۰ سال گذشته اتفاق افتاده‌ بود.

وی ادامه داد: فاصله‌هایی بین مجموعه فرهنگی با سایر مجموعه‌ها وجود داشت که در مدت ۱۰ سال گذشته این فاصله به گسل تبدیل شده‌ بود و رفع این مشکلات در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ اداره شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور وجود دارد که با مشکلاتی از جمله کمبود نیرو و خودرو مواجه هستند.

رمضانی گفت: پنج هزار نیرو در حوزه ادارات کل و شهرستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که در مقایسه با سایر دستگاه‌ها با حداقل حقوق در حال خدمت رسانی بوده و این مهم موجب شده در برابر هجمه‌های مختلف صف آرایی مناسبی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این مهم موجب شده توجه به کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادارت کل و شهرستانی در حوزه معیشتی و اصلاح احکام در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به روز رسانی حوزه زیر ساخت، مجتمع‌ها و تامین خودرو در این وزارتخانه به تدریج در حال انجام بوده و با توجه به رکود ۱۰ سال گذشته اصلاح این مشکلات به یکباره امکان پذیر نیست.

رمضانی افزود: در دومین سال فعالیت دولت سیزدهم اتفاقات مثبتی رخ داده که به تدریج در حوزه فرهنگی، مسائل معیشتی بروز و ظهور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نیروی انسانی امسال پس از ۹ سال با مجوز سازمان امور استخدامی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جذب می‌شوند که سهم استان مرکزی از این نیروها ۱۵ نفر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: امروزه جبهه جنگ در حوزه اجتماعی و فرهنگی بوده و دشمنان ایران اسلامی در این حوزه هجمه‌های گسترده‌ای را علیه مردم کشور آغاز کرده‌اند.

«محمد امین باقری » افزود: دفاع در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و سربازان این جبهه، کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که باید در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مسایل فرهنگی و هنری در ۱۰ سال گذشته آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

«حسین محمودی‌فر» افزود: دشمن از طریق فضای مجازی و جنگ نرم تاثیر بر روی قشر جوان و نوجوان کشور را در دستور کار خود قرار داده و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جوان از جمله وظایف مسئولان کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمنان‌است.

وی ادامه داد: تعامل با سازمان‌های مختلف استان مرکزی، ایجاد آرامش در بین همکاران این اداره کل و استفاده از ظرفیت صنایع، خیران و مجموعه‌های فرهنگی دیگر از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و تقویت انجمن‌های فرهنگی و انقلابی و رونق اقتصادی فرهنگ و هنر در استان از دیگر برنامه‌های اولویت دار این اداره کل است.

در این آیین از زحمات سینا دلشادی تقدیر و حسین محمودی‌فر به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی شد.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.