افتتاح نمایشگاه میناکاری در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در بازدید از این نمایشگاه ابراز داشت: میناکاری از هنرهای اصیل ایرانی و ویژه استان اصفهان می باشد که به واسطه ی استاد چاووشی از اصفهان به استان مرکزی وارد شده است.

مجتبی رضوانی افزود: هدف از گشایش این نمایشگاه آشنایی علاقمندان با رشته ی میناکاری در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان یکی از مهدهای ماندگار صنایع دستی کشور استعدادها و ظرفیت های قابل توجهی را در ترویج هنرهای اصیل و صنایع دستی ایرانی دارد.

رضوانی با اشاره به اینکه حضور در بازارهای بین المللی و صادرات کارهای میناکاری به صورت منسجم از دیگر اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی است، اظهار داشت: میناکاری هنری تلفیقی است که پایه و اساس آن مس می باشد که هنر قلمزنی روی مس نیز در استان مرکزی هنرمندان بسیاری را دارد.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه این اداره کل با بانک توسعه صادرات استان مرکزی در راستای ارائه تسهیلات ارزی و ریالی به هنرمندان برای برگزاری بازارچه های صنایع دستی فصلی و دائمی، نمایشگاه و گالری در خارج از کشور از جمله اقدامات این اداره کل در خصوص حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی بشمار می رود.

در ادامه رضا چاووشی نیز با اشاره به اینکه کارهای میناکاری عرضه شده در این نمایشگاه تفاوت های قابل توجهی را از لحاظ رنگ بندی و تنوع با کارهای اصفهان دارند، بیان داشت: این نمایشگاه با همکاری ۵۰ هنرجوی این رشته با هدف ترویج و توسعه هنر میناکاری در استان مرکزی دایر شده است.

این استاد میناکاری یادآور شد: در این نمایشگاه حدود ۱۵۰ اثر میناکاری شده در معرض نمایش گذاشته شده اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.