بهره برداری از بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک- خمین

بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک- خمین دقایقی پیش با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، هم‌زمان با سفر استانی هیئت دولت به استان مرکزی بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک- خمین با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید این در حالی است که وزیر راه به سبب برنامه کاری در روز نخست سفر هیئت دولت به استان مرکزی رئیس جمهور را همراهی نکرده است.

محور اراک خمین به طول ۶۱ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۲ آغاز شده و تا سال ۹۲، ۲۰ کیلومتر از محور مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و از سال ۹۴ عملیات اجرایی آن با جدیت پیگیری و ۳۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید که ۱۱کیلومتر باقیمانده آن امروز در سفر هیئت دولت به استان به بهره‌برداری رسید.

این محور دارای ۱۲۲ دستگاه پل شامل ۱۰ دستگاه پل لوله‌ای، ۱۰۱ دستگاه پل با دهانه زیر ۱۰ متر و همچنین ۹ دستگاه پل بزرگ شامل یک دستگاه پل ۱۵ متری ۳ دهانه، ۳ دستگاه پل ۱۰ متری ۳ دهانه، یک دستگاه پل ۸ متری ۳ دهانه، ۴ دستگاه پل ۶ متری ۲ و ۳ دهانه و ۲ دستگاه زیرگذر ۱۲ متری است.

همچنین برای اجرای این پروژه ۳۴٫۱ میلیون مترمکعب خاکریزی و راکفیل، ۱٫۳۱ میلیون مترمکعب خاکبرداری خاکی و سنگی، ۴۰ هزارمترمکعب بتن‌ریزی، ۶۱۶ هزار تن آرماتوربندی، ۳۸۵ هزار مترمکعب اساس و زیراساس، ۱۹۱ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است.

به گزارش تسنیم در سفر دو روزه هیئت دولت به استان مرکزی ۳۱ پروژه راه وشهرسازی به صورت هم‌زمان در استان افتتاح می‌شوند که بزرگراه خمین-محلات به طول ۶٫۵ کیلومتر با اعتبار ۷۰هزار میلیون ریال، بهسازی محور کمیجان- ساروق -آهنگران به طول ۸ کیلومتر با هزینه ۶۰ هزار میلیون ریال، بهره برداری از باند دوم محور زیر آب -محلات -دلیجان به طول ۵ کیلومتر و هزینه ۶۰ هزار میلیون ریال است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهسازی محور خمین-قورچی باشی به طول ۵ کلیومتر و هزینه ۳۵ هزار میلیون ریال روکش، درزگیری و لکه‌گیری محور سلفچگان -دلیجان-اصفهان به طول ۷۰ کیلومتر با اعتباری ۱۵۰ هزار میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین در این سفر بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان مامونیه با اعتباری حدود ۱۰۵ هزار میلیون ریال و مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۵۰ متر مربع و زیربنای ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.