آصفری: تمام وقت آل‌سعود معطوف به جنایت در منطقه شده است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمدحسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به حوادث مکه و منا اظهار داشت: جنایاتی که آل‌سعود در یمن، سوریه، عراق و بحرین انجام می‌دهد نشانگر آن است که همه وقت مسئولان سعودی را تجهیز و حمایت از تروریست‌ها و جنایتکاران گرفته است.

وی افزود: این قدر که زمان گذاشته برای ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه و اقدامات ضداسلامی در منطقه متاسفانه از مساله مناسک حج که امری مهم است غافل شده و جنایاتی که دست نشانده‌های عربستان سعودی امروز در عراق و سوریه انجام می دهند و مردم مسلمان و بی‌دفاع را با تجهیز گروه‌های تکفیری و تروریست به شهادت می‌رساند، بیانگر این موضوع است که تمام وقت مسئولان عربستان سعودی به جنایت علیه جهان اسلام و مسلمانان معطوف شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام وقت آل‌سعود معطوف به جنایت در منطقه شده است و متاسفانه از تامین امنیت و برنامه‌ریزی و مدیریت مناسک حج که وظیفه اصلی این کشور است غافل شده است.

آصفری تصریح کرد: بنابراین پرداختن به مساله حج برای خاندان سعودی امری جانبی است و اگر عربستان سعودی مدیریت و برنامه داشت امروز شاهد چنین حوادث دلخراشی در مناسک حج نبودیم.

وی ادامه داد: بی‌کفایتی آل‌سعود منجر شد تا در مناسک حج ابراهیمی امسال براثر سقوط جرثقیل صدها زائر بیت‌الله الحرام کشته و زخمی شوند و دیروز هم ضایعه تلخی دیگر به وقوع پیوست که هزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در منا جان خود را از دست دادند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این حادثه در منا و مکه سابقه نداشته که بخواهند برای عبور یک شاهزاده سعودی با بی‌تدبیری مسیر را ببندند که در نتیجه آن با کشته و زخمی شدن شمار هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام یک فاجعه انسانی پدیدار بشود.

آصفری با تاکید بر وظیفه عربستان در برخورد با مسببان این حادثه گفت: عربستان سعودی اگر قصد دارد برخورد کند و پاسخی برای ملت‌های مسلمان داشته باشد به جای آنکه به سراغ عوامل دسته چندم برود باید به سراغ عوامل اصلی و آنها که منجر شدند راه بسته شود و چنین فاجعه ای رخ دهد برخورد کند.

وی با اشاره به تجمع میلیونی زائران اربعین سال گذشته افزود: سال گذشته تجمع ده‌ها میلیونی به عتبات عالیات و کربلا سفر کردند و شاهد بودیم که به رغم فشردگی بسیار در تردد زائران کربلای معلی، با مدیریت خوبی که انجام شد هیچ سانحه و اتفاقی نیفتاد، ولی امسال عربستانی که سالها است مسئولیت امنیت این مراسم و مناسک را دارد برای چندمین بار نتوانست از عهده مسئولیتش برآید و شاهد کشته و زخمی شدن هزاران زائر بیت‌الله الحرام هستیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علمای کشورهای اسلامی موضوع را با جدیت پیگیر باشند و مجامع مسلمان پیگیری کنند چرا که عربستان سعودی نشان داد لیاقت خادم حرمین بودن را ندارند و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.

آصفری افزود: با پیگیری و خواسته شدن موضوع از آل‌سعود باید ابعاد مختلف حادثه دلخراش و غم انگیز مکه و منا باید روشن شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.