ورود ۱۴ هزار تن گندم به استان مرکزی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۴ هزار تن گندم از ابتدای امسال تاکنون به این استان وارد شد.

«غلامرضا ملکی» افزود: واردات ۱۸ هزار تن گندم شامل سه هزار تن گندم خارجی و ۱۵ هزار تن محصول از سایر استان‌های کشور برای مخلوط کردن با گندم تولیدی استان مرکزی و افزایش کیفیت آرد و نان در استان هدفگذاری شده‌است که ۱۴ هزار تن آن تاکنون محقق شد.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار تن گندم نیز سال گذشته برای افزایش کیفیت آرد استان مرکزی، از سایر استان‌ها و خارج از کشور به این استان وارد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار تن گندم نیز پارسال از این استان به استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و تهران ارسال شد.

ملکی، از توزیع یک‌هزار و ۵۰ تن کالای اساسی امسال در استان مرکزی خبر داد و افزود: ۷۷۰ تن برنج و ۲۸۰ تن شکر امسال با قیمت تنظیم بازار و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این محصولات در استان توزیع شد.

وی اظهار کرد: کالاهای اساسی اکنون به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره‌سازی شده و مشکلی در زمینه تامین این کالاها در استان وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، با یادآوری توزیع ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی سال گذشته در این استان، عنوان کرد: هفت هزار تن برنج و پنج هزار و ۳۰۰ تن شکر نیز سال گذشته با قیمت تنظیم بازار در این استان توزیع شد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.