راه اندازی موزه خط و کتابت در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک مجتبی رضوانی در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان خوش‌نویس استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی و به ویژه خطه‌ فراهان مهد خوشنویسی کشور است و این استان هنرمندان بسیاری را در این رشته در دامان خود پرورش داده است.

وی تصریح کرد: هنر خوشنویسی از هنرهای جذاب و بسیار زیبا است که هنرمندان این رشته افتخارات بسیاری برای استان کسب کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی حمایت از خوشنویسان و اعطای تسهیلات به فعالان این بخش را از سیاست‌های‌ مهم این اداره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار هنرمند این استان زیر پوشش بیمه هنرمندان قرار دارند که از این تعداد بخشی هنرمندان خوشنویسی هستند.

رضوانی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش هنر به ویژه هنر خوشنویسی در اخلاق جامعه این اداره از آمادگی لازم برای انجام کارهای پژوهشی در این زمینه برخوردار است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی به منظور ایجاد کتابخانه دیجیتال در موزه‌های استان خبر داد و بیان کرد: ایجاد موزه خط و کتابت نیز با توجه به قدمت این هنر در استان در دستور کار قرار گرفته که در این راستا یک باب منزل قدیمی در اطراف موزه حسن‌پور خریداری و در دست مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: تلاش داریم این موزه را به مکانی برای تعامل و تبادل افکار هنرمندان خوشنویسی تبدیل کنیم.

اسماعیل دارابی‌منش هنرمند برجسته خوشنویسی استان مرکزی نیز گفت: هنر خوشنویسی می‌تواند در امر معنویت و اخلاق در جامعه تاثیرات به سزایی داشته باشد که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: این هنر موجب پیوند اقوام مختلف می‌شود و می‌تواند راهگشای حل مسائل و مشکلات جامعه باشد.

مجید جدیدی دیگر هنرمند خوشنویس استان نیز گفت: هنر خوشنویسی جزو جدایی‌ناپذیر هنر در هر کشوری به شمار می‌رود.

وی خواهان برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری با هدف ایجاد انگیزه در بین علاقمندان شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.