رضایی: وعده ۱۰۰ روزه از سوی یک سیاست‌مدار تعجب‌برانگیز بود

به گزارش مرکزی دیلی، محمدابراهیم رضایی نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: دولت در این سه ماهه اخیر تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت کشور انجام داده است اما این وعده ۱۰۰ روزه از یک مدیر و سیاست مدار تعجب برانگیز بود.

وی با اشاره به اینکه ” ۱۰۰ روز زمان و فرصت کمی برای ایجاد حداقل ساماندهی در کشور است و شاید این وعده اقدام مناسبی از سوی رییس‌جمهور نبود” افزود: به هر حال فرد سیاست‌مدار باید متوجه باشد که چنین وعده‌هایی ممکن است محقق نشود چراکه قطعا ۱۰۰ روز برای استقرار و رسیدن به شناخت درست و واقعی نسبت به امور کشور کافی نیست و به نوعی می‌توان گفت یک اشتباه استراتژیک است که قطعا برای تحقق ‌آن به دولت فشار وارد می‌شود.

رضایی تصریح کرد: امید است که دولت بتواند این وعده خود را به درستی محقق کند و حداقل در ابتدای کار شاهد خلف وعده نباشیم چراکه قطعا با شکسته شدن وعده، اعتماد مردم خدشه‌دار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه “کشور در شرایط خاصی است و باید همه آحاد مردم دست به دست هم دهند و با اتحاد یار دولت باشند” اظهار کرد: دولت باید از فرصت‌ها به شکل مطلوب استفاده کند در مدت شروع کار دولت شاهد تحرک و پویایی مناسبی در سیاست خارجی بودیم. درست است که دشمنان کارشکنی می‌کنند و در مقابل دیپلماسی ایران فعالند اما این مهم نقطه قوت دولت در سیاست خارجی بوده است که شجاعانه، صبورانه و با برنامه پیش رفته‌اند.

نماینده خمین اضافه کرد: شاید از نظر ظاهری دستاوردی مشخص نباشد اما تیم سیاست خارجی دولت فعال عمل کردند و نتایج خوب و مطلوبی را شاهدیم و در عرصه بین‌المللی خوب عمل شده است. شاید در کوتا‌ه‌مدت اثری را شاهد نباشیم اما قطعا در فرآیند زمانی بلندمدت نتایج مطلوب را خواهیم دید.

وی در خصوص اقدامات دولت در سیاست داخلی گفت: در حوزه سیاست داخلی دولت را در گفته‌ها، قول و وعده‌هایش دچار تضاد می‌بینم. شاید خیلی خوب عمل نشده است و این امر قطعا به ضرر دولت است. باید در این امر تجدید نظر کند و از مشاوران امین و دلسوز بهره برد تا اخبار غلط دریافت نکند.

رضایی با بیان اینکه “دولت‌های قبلی از طریق مشاوران خود و از همین ناحیه آسیب‌هایی دیده‌اند و باید این عرصه به جد مورد توجه دولت قرار گیرد” تاکید کرد: دولت باید این بخش را با قدرت و به سرعت ترمیم کند چراکه باعث نگرانی و همچنین ناامیدی حامیان خود خواهد شد و قطعا این شکاف به مصلحت دولت، نظام و خود رییس‌جمهور نخواهد بود.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. حیدری گفت:

    وعده صد روزه صرفا” یک شعار تبلیغاتی بود برای جذب معدودی افراد ساده و عامی و البته تقلیدی بود از تبلیغات انتخاباتی در ایالات متحده امریکا ؛ تعجبی ندارد که تقلید از غرب در فرایند جهانی شدن در کشور ما باب شود مانند مناظره های رودر رو و وعده صد روزه و ….. فاعتبروا …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.