کشت ۱۹۰ هکتار نهال‌ برای مقابله با بیابان‌زایی در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۹۰ هکتار نهال‌ امسال برای مقابله با بیابان‌زایی در شهرستان‌های زرندیه و محلات کشت شد.

«عبدالحسین محمدی»افزود: این نهال‌ها از گونه‌های آتریپلکس و تاغ در روستای لالکان زرندیه و یکه چاه شهرستان محلات در راستای جلوگیری از بیابان‌زایی از محل اعتبارات ملی در حال انجام‌است.

وی ادامه داد: ۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال منابع مالی از محل اعتبارات ملی برای کاشت نهال در شهرستان محلات و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به کاشت نهال در شهرستان زرندیه اختصاص یافته‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اجرای بادشکن‌های غیر زنده امسال در ۲ کیلومتر از نقاط بحرانی کویر میقان اراک خبر داد و گفت: اجرای سه کیلومتر بادشکن غیرزنده نیز در راستای مقابله با گرد و غبار در جنوب کویر میقان این شهرستان در حال انجام است.

محمدی اظهار کرد: اجرای بادشکن‌های غیر زنده با بهره گیری از سرشاخه‌های گیاهان هرس شده در کویر میقان اراک به دلیل مطابقت با طبیعت این منطقه و صرفه اقتصادی در حال انجام است.

وی ادامه داد: اجرای طرح بادشکن‌های غیر زنده در کویر میقان اراک به عنوان تجارب موفق در کشور شناخته شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اضافه کرد: ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال منابع مالی از محل اعتبارات ملی برای اجرای پنج کیلومتر بادشکن غیر زنده در کویر میقان اراک اختصاص یافته است.

محمدی گفت: با اجرای پنج کیلومتر باد شکن غیر زنده در کویر میقان اراک، اجرای این طرح در راستای مقابله با ریزگردها، گرد و غبار در این منطقه به ۹ کیلومتر افزایش می‌یابد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.