اختصاص ۴.۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ارتقای سواد خواندن

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک ، علی‌اکبر شعبانی‌فرد امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: طرح ارتقاء سواد خواندن از طرح‌های مهم شورای آموزش و پرورش استان است که به همت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش در مدارس استان به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: این طرح موجب انس بیشتر دانش‌آموزان با کتب و ارتقاء سطح خواندن آنان می‌شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی مدارس گفت: خوشبختانه تاکنون گام‌های ارزشمندی در راستای هوشمند سازی مدارس استان برداشته شده و امید می‌رود در سال جاری شاهد سرعت بخشی به این طرح در مدارس باشیم.

شعبانی‌فرد اجرای این طرح را اقدامی ارزنده در راستای کیفی سازی آموزش دانست و بیان داشت: هوشمند سازی مدارس یکی از برنامه‌های راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید با جدیت دنبال و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای اجرای سریع این طرح پاسخگو نیست، اظهار داشت: سرعت ‌بخشی به این طرح نیازمند مشارکت جدی واحدهای صنعتی و تولیدی و خیران است که می‌طلبد این بخش‌ها با تامین اعتبارات سخت افزاری و نرم‌افزاری، موجب اجرای هر چه سریع‌تر این طرح شوند.

سیف‌الله کریم‌زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز از تجهیز ۳۱۶ واحد آموزشی و ۵۷۴ کلاس درس به امکانات هوشمند سازی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال ۱۳۶ کلاس درس در مدارس روستایی و ۴۸ کلاس درس در مدارس شهری هوشمند سازی خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز از اجرای طرح کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان خبر داد و گفت: در تابستان امسال شش هزار و ۴۳۷ دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

غلامعلی عزیرآبادی اظهار داشت: طرح کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ۱۶ هنرستان استان به مرحله اجرا در می‌آید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.