نزدیکی مردم با طبیعت برکت برف زمستانی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، بارش برف و سرما در این روزها مردم را بیشتر به فکر پرندگان و حیوانات انداخته و آنها در کنار تامین غذای خود گوشه ای از پنجره آپارتمان و بخش مسقف حیاط خانه را به غذاخوری پرندگان تبدیل کردند.

فاطمه صدیقی از شهروندان اراک با بیان اینکه سرما حرارت همدلی را بین افراد بیشتر کرده است می گوید: بگذریم از تعدادی از آدم ها که همچنان خود را از مردم کنار می کشند و همسایه و غریبه برایشان یکی است اما اکثر مردم ایت روزها صمیمیت بیشتری با هم پیدا کردند.

وی ادامه می دهد: بارش برف سنگین در اراک باعث شد که همسایگان ما در کوچه سراغ خانواده های پیر و فرتوت را بیشتر بگیرند و حتی برف بامشان را پارو کردند و گویا برکت برفی که خدا از آسمان به زمین می فرستد همین همدلی هاست.

تلاش خیرین برای تامین غذای پرندگان مهاجر

اقدامات این چنینی در حالی است که مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به محاصره شدن پرندگان تالاب میقان اراک در برف وسرما از حضور خیرین برای تامین مواد غذایی پرندگان خبر داد و گفت: یکی از طبیعت دوستان استان یک تن گندم در اختیار محیط زیست استان برای توزیع در تالاب و اطراف آن برای استفاده پرندگان قرار داده است و همچنین قرار است مقداری علوفه برای خوراک پرندگان در اختیار محیط زیست قرار دهد که گام مهمی در تامین غذای پرندگان مهاجر دارد.

امیر انصاری با اشاره به اینکه، پوشش کامل زمین های اطراف تالاب و کمیاب شدن غذای برای پرندگان به معضل تبدیل شده است گفت: کمک به حیوانات امری که در اسلام به آن تاکید شده است و نشان از شکرگذاری انسان از نعمات خداوند است و ما در کنار کمک همنوعان خود، در این امر پسندیده و کمک به تامین غذای پرندگان تالاب میقان مشارکت داشته باشند.

گشتی در طبیعت برفی

چادر سفید برف بر همه جای استان کشیده شد و بیش از همه تصاویر جالبی در دشت ها، طبیعت و ارتفاعات استان ایجاد کرده است.

برف های اخیر چهره نمکین کویر و تالاب میقان را این بار با برف سپیدپوش کرد تا بهار تالاب میقان دیدنی تر و تالاب پرآب تر باشد.

بر همین اساس طی روزهای گذشته گروهی از عکاسان کشور به مناسبت عکاسی از درنا پرنده میهمان این تالاب سری به آنجا زدند و فضای بکر کویر روحشان را جلا داد.

امیدواری به وضع بهتر مزارع در سال زراعی جاری

کشاورزان هم به سهم خود بارش های اخیر را مفید می دانند و امیدشان به بهبود وضعیت آب کشاورزی و مزارع بیشتر شد.

در این سال مناطقی که کمتر در سال بارش داشتند برکت برف و باران نصیبشان شد شهرهای مانند کمیجان و اراک که دوسال پیایی روی برف به خود ندید.

علی صافی از کشاورزان اراک با بیان اینکه بارش های اخیر حدود ۲۰ درصد آب مورد نیاز را تامین کرده می گوید: بارش بیشتر برف نسبت به باران به نفع مزارع است و با آب شدن تدریجی آب و به جان و ریشه گیاه می رسد و امید است سال زراعی خوبی در پیش داشته باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.