تولید ۱۴۰ هزار اصله نهال گلدانی در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۴۰ هزار اصله نهال گلدانی از گونه‌های جنگلی و بیابانی از ابتدای امسال تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی این استان تولید شد.

«عبدالحسین محمدی» افزود: این تعداد نهال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و ۱۶ میلیون نهال در استان مرکزی، توسط شرکت‌های خصوصی و تولیدی این استان تولید شد.

وی بیان کرد: ۹۰ هزار اصله نهال گلدانی و جنگلی بادام کوهی توسط شرکت‌های تولیدی شهرستان خمین و ۵۰ هزار اصله نهال از گونه‌های بیابانی آتریپلکس و قیچ در شهرستان محلات تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: این نهال‌ها در فصل درختکاری امسال در عرصه‌های مشخص شده جنگلی و بیابانی استان، توسط این اداره‌کل و با نظارت اداره جنگلداری استان کشت می‌شود.

محمدی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار اصله نهال بیابانی با فاصله ۶ متر در ۶ متر در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های بیابانی استان مرکزی و ۹۰ هزار اصله نهال جنگلی با فاصله سه متر در سه متر در ۲۶۰ هکتار از زمین‌های طبیعی این استان کشت و به سطح زمین‌های جنگلی افزوده شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.