تاسیس شعبه دادگاه تجدید نظر تعزیرات حکومتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مسلم پورقاسمیان صبح امروز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: این قانون دارای ابعاد جامع و کاملی است که با هماهنگی‌های انجام شده مجلس و دولت و نیز ستاد مبارزه با کالا و ارز مقرر گردیده که برخی اشکالات موجود در آن نیز برطرف شود تا در نهایت بتوانیم آن را در سطح کشور اجرایی کرده و مشکلات مربوط به این حوزه را در کل کشور مرتفع کنیم.

وی افزود: اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مرکزی همواره سعی کرده با در اختیار گرفتن تمام توان نیروهای خود مسئولیت‌های محوله را انجام داده و در سال ۹۲ در بحث رسیدگی به پرونده‌های این حوزه در لیست استان برتر کشور قرار گیرد.

مدیرکل امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: ما در ارستای اجرایی این قانون نیازمند میزان ۱۸ هزار متر زمین هستیم که بتوانیم انبارهای مجهز درآنها تاسیس کنیم چراکه عدم وجود انبارهای مجهز به منظور نگه‌داری کالاهای ضبط شده از مشکلات ما در استان محسوب می‌شود.

پورقاسمیان با اشاره به لزوم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: براساس آمار ۱۰ سال گذشته استان مرکزی استان مولد قاچاق نبوده امام قرارگرفتن آن در مسیر استان‌های غربی، شرقی وجنوبی و دسترسی به نقاط گوناگون کشور سبب شده که از این استان به عنوان محور ارتباطی استفاده شود که از این رو اجرای این قانون دارای اهمیت‌های بسیاری است.

وی افزود: افزود: هم‌اکنون که زمان ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن است قسمتی از زیرساخت‌های آن انجام نشده که در حال تکمیل شدن است.

مدیرکل امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: از جمله مشکلات ما در استان بحث نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات است که در صورت برطرف شدن آنها می‌تواند سبب ایجاد اتفاقات مطلوبی باشد.

پورقاسمیان با اشاره به لزوم تشکیل شعبه دادگاه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی در استان مرکزی گفت: از انجایی که این امکان در استان مرکزی موجود نیست مشکلات بسیاری را دراین حوزه پدید آورده است که درصورت تاسیس شعبه تجدیدنظر در استان مرکزی می‌توانیم وضعیت اجناس را در انبارها ساماندهی کرده و از فساد کالاهای فساد پذیر جلوگیری کنیم.

وی افزود: در کنار این موضوع باید به تلاش‌های متعدد ماموران نیروی انتظامی در مبارزه با کالاهای قاچاق اشاره کرد که بدون فروگذاشتن هیچ کوششی پیوسته در این راه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: آمارهای مربوط به قاچاق کالا و ارز نشان می‌دهد که اداره کل آن در استان مرکزی توانسته در ۴سال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز رتبه برتر را کسب کند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.