استاندار مرکزی: دانشجویان نقش مهمی در رسیدن به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت رسمی استانداری مرکزی، مقیمی استاندار مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر دشمن مقابله علمی و اقتصادی را در برابر ایران بکار گرفته است و برای تحقق اهداف خود در این زمینه از هیچ گونه توطئه‌ای دریغ نمی‌کند.

وی افزود: خوشبختانه دانشجویان با شناخت و بصیرتی که از اوضاع کنونی جهان به ویژه منطقه خاورمیانه پیدا کرده‌اند موفق به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در کشور شده‌اند.

مقیمی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد، خاطر نشان کرد: ملت ایران مصمم شده است تا در برابر تهاجمات گوناگون نظام سلطه ایستادگی کرده و در این راستا حفظ استقلال را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در این مسیر کمک‌رسان دولت و مسئولان باشند چرا که این قشر از جامعه در خط مقدم علم و دانش قرار دارند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: حمایت‌های مقتدرانه گروه دیپلماتیک ایران در مذاکرات هسته‌ای از ارزش‌ها و اهداف ایران، نتایج زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها است.

وی یادآوری کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز دانشجویان و اساتید دانشگاه ها در جبهه های نبرد حق علیه حضور یافته و دوشادوش دیگر رزمندگان از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و دشمن بعثی را از خاک پاک وطن بیرون راندند.

 استاندار مرکزی گفت: در دوران دفاع مقدس پنج استان کشور به صورت مستقیم درگیر جنگ بود؛ به همین دلیل بخش بسیار زیادی از این استان ها با خاک یکسان شده بودند که در همین دوران دانشجویان پیرو خط امام(ره) با حضور در این مناطق به مرمت و بازسازی محیط های شهری و پاکسازی زمین های کشاورزی از میدان های مین پرداختند.

وی بیان کرد: بسیاری از مدیران امروز جامعه ایران اسلامی جانبازانی هستند که در دوران دفاع مقدس دانشجوی دانشگاه های مختلف کشور بودند که با حضور در جبهه ها به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند که امروز الگوهای مناسبی برای نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی هستند.

مقیمی بیان کرد: امروز که کشور در شرایط حساسی قرار گرفته، دانشجویان باید با الگو گیری از دانشجویان در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، تمام تلاش خود را در راه آبادانی ایران اسلامی به کار بگیرند

وی گفت: روز ۱۶ آذر سالروز شهادت دانشجویان قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت رضوی می‌باشد که در مقابل خودخواهی‌های آمریکا ایستاده و به وجود استکبار اعتراض کردند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: بعد از کودتای ۲۸ مرداد و فروپاشی دولت دکتر مصدق آمریکایی‌ها توانستند حکومت دست نشانده خود را بر ملت ایران حاکم کنند.

مقیمی افزود: در این مدت شرایط سخت و پیچیده‌ای از نظر امنیتی بر کشور حاکم شد و به گونه‌ای شرایط را به پیش بردند که هیچ صدای اعتراضی شنیده نمی‌شد.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی دانشجویان دانشگاه تهران علیه سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران و تعطیلی دانشکده‌های دانشگاه تهران اعتراض کردند که به شهادت سه تن از دانشجویان این دانشگاه به دست سربازان رژیم وقت منجر شد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: با افزایش سطح آگاهی دانشجویان، پیوستن آنها به نهضت دانشجویی و شرایط به وجود آمده در سال ۱۳۴۲ جنبش دانشجویی شکل جدیدی به خود گرفت.

مقیمی ادامه داد: دانشجویان آزادی‌خواه که عدالت محوری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند در ۱۶ آذر هر سال یاد و خاطره این سه تن را گرامی می‌دارند.

در این مراسم از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی این دانشگاه با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.