صدور ۲۶۵ مجوز زیست محیطی در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۲۶۵ مجوز زیست محیطی در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

«یوسف یوسفی» افزود: این تعداد مجوز برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی صادر شده است.

وی، هدف از صدور مجوزهای زیست‌محیطی را حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از محیط زیست عنوان کرد و گفت: با این امر ضمن حفظ تعادل مناسبات زیستی، موجبات توسعه پایدار و بهبود، رشد و اعتلای کیفی انسان‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: به منظور حمایت از تولید، این نهاد در کمترین زمان ممکن، به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی و پاسخ‌های لازم ارایه می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: در سه ماه اول امسال، محیط زیست استان مرکزی با ۱۰۳ درخواست مجوز نیز مخالفت کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان مرکزی تشکیل شده که در این نشست‌ها، ۴۵ پرونده مطرح و با ۲۴ مورد موافقت شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی توضیح داد: در صدور مجوزهای زیست‌محیطی، شروطی از قبیل ایجاد فضای سبز به میزان ۱۰ درصد از کل مساحت زمین و ایجاد تمهیدات لازم در راستای رسیدن به استانداردهای زیستی محیطی در زمینه تمام آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت و رعایت ضوابط، و مقررات زیست محیطی مد نظر است.

یوسفی گفت: حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در نواحی مختلف و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است و محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.