آصفری: دیپلمات عربستانی باید در ملاعام مجازات شود

به گزارش مرکزی دیلی، محمد حسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش دیپلمات عربستانی برای فرار از ایران، گفت: وزارت امور خارجه و دستگاه قضایی باید به سرعت تکلیف این پرونده را روشن کنند.

نماینده مردم اراک،کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عربستان باید دیه فوت این شهروند ایرانی را بپردازد افزود: هرگونه شرب خمر و رانندگی در هنگام مستی در ایران ممنوع است مخصوصا اینکه رانندگی دیپلمات عربستانی منجر به فوت یکی از شهروندان شده است، بنابراین این دیپلمات باید در ملاعام مجازات شود تا درس عبرتی نیز برای عربستان باشد.

وی افزود: عربستان در سال۹۱ ،۱۲ شهروند ایرانی را به دلیل جرم های اثبات نشده، اعدام کرد درحالیکه به آنها حتی اجازه گرفتن وکیل تسخیری هم نداشتند بنابراین وزارت حارجه و دستگاه قضایی باید هرچه سریعتر این پرونده را به نتیجه رسانند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود و بر اساس قانون حکم این دیپلمات،اعدام است، تصریح کرد: هر حکمی غیر از اعدام برای این دیپلمات خاطی مورد قبول مردم ایران و نمایندگانشان نیست و مجلس شورای اسلامی نیز به جهت نماینده ملت بودن،حق پیگیری این پرونده را دارد.

دیپلمات عربستانی اخیرا به واسطه شرب خمر موجب فوت یکی از شهروندان ایرانی شد و تلاش کرد که از کشور خارج شود اما با ممانعت پلیس فرودگاه مواجه شد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. صابری گفت:

    طبق قوانین بین المللی امکان اجرای حکم وجود نداره فقط می شه به عنوان عنصر نامطلوب برگرده عربستان سعودی . ۱۳ تا ایرانی دیپلمات نبودند و باتبع نمی تونستند از مصونیت استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.