شناسایی و معرفی عوامل موثر در وقوع حادثه پارک شهدای گمنام اراک

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: عوامل موثر در وقوع حادثه پارک شهدای گمنام اراک که منجر به جان باختن نوجوان ۱۱ ساله شد، شناسایی شد.

«ربیع‌الله قربانی» افزود: پس از بررسی‌های کارشناسانه دستگاه عدلیه عدم رعایت اصول فنی و ایمنی در طراحی جانمایی و نصب المان(مجسمه) و عدم اقدام به شناسایی و رفع خطر مشهود در پارک از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک مهمترین عامل این حادثه است.

وی ادامه داد: مبادرت به انجام امور پیمانکاری از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی بدون داشتن گواهی صلاحیت ایمنی از اداره کار(مغایر با ماده ۲ آیین‌نامه امور پیمانکاری)، عدم انجام تعهدات قید شده در قرارداد در خصوص طراحی، جانمایی و نصب المان‌ها به خصوص بازرسی ایمنی روزانه به منظور اطمینان از ایستایی و استحکام المان‌ها از سوی سازمان همیاری و عدم نظارت عالیه کافی در نحوه عملکرد ایمنی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و فقدان کنترل لازم بر رعایت شدن الزامات قانونی در روند عقد قرارداد آن سازمان با پیمانکار فضای سبز از سوی شهرداری از دیگر عوامل وقوع این حادثه دردناک است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرد: با توجه به شرح و علل حادثه، میزان مسئولیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی ۳۰ درصد، میزان مسئولیت شهرداری اراک ۳۰ درصد و میزان مسئولیت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ۴۰ درصد بر اساس نظریه اولیه کارشناسی اعلام شده است.

قربانی یادآور شد: این نظریه پس از بررسی قضایی در صورتی که با اوضاع و احوال حادثه منطبق نباشد و مورد اعتراض اصحاب پرونده واقع شود، قابل ارجاع به هیات کارشناسی سه نفره است.

۱۵ خردادماه امسال یک مجسمه در پارک شهدای گمنام اراک سقوط کرد که منجر به جان باختن یک نوجوان ۱۱ ساله شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.