اتمام طرح‌های نیمه تمام از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری مرکزی است

استاندار مرکزی گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام ۵۰ تا ۶۰ ساله از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری این استان در سال جاری است.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، افزود: طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام از جمله بیمارستان ولیعصر(عج) که عملیات اجرایی آن از چندین سال گذشته آغاز شده، امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی، با یادآوری ایجاد هیات اندیشه ورز هویت در دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، ادامه داد: پیشنهاد دیار آفتاب برای معرفی مردم این استان در هیات اندیشه ورز دفتر امور اجتماعی استانداری این استان ارایه شده که با تایید آن اقدامات اجرایی برای پیاده‌سازی این طرح آغاز می‌شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: ایجاد پارک لجستیک این استان به عنوان دومین پارک لجستیک کشور به تصویب رسید و مشاور این طرح، مکانی را به وسعت ۵۰۰ هکتار برای اجرای ارایه کرده‌ است.

مخلص‌الائمه گفت: با بهره‌برداری از پارک لجستیک استان مرکزی، بندر خشک در این استان به عنوان سومین استان پرتردد کشور، تاثیرات فراوانی در ارتقای راه‌ها و جایگاه استان به همراه دارد.

وی، از تصویب ایده ایجاد پارک ایرانی در کارگروه فرهنگی استان مرکزی خبرداد و افزود: اقدامات ایجاد این پارک در کارگروه‌های مربوطه نیز باید مصوب شود و مکان ایجاد این پارک توسط مشاور بررسی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: اجرای پزشک خانواده از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و به نفع محرومان است.

«بهنام نظری» افزود: اجرای طرح پزشک خانواده از اقدامات موثر دولت سیزدهم برای خدمت رسانی به قشر محروم جامعه‌است.

وی، با یادآوری اجرای طرح پزشک خانواده به صورت نمونه از شهرستان دلیجان، گفت: در این شهرستان اتباع خارجی وجود دارد و نیاز است زمینه بهره‌مندی این افراد از پزشک خانواده فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در این نشست گفت: پزشک خانواده به صورت آزمایشی در شهرستان‌ دلیجان آغاز شده و در آینده در شهرستان‌های محلات و اراک نیز اجرایی می‌شود.

دکتر «علیرضا امانی» افزود: گسترش این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در استان مرکزی در دستور کار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این نشست گفت: پزشک خانواده از چند ماه گذشته در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر آغاز شد و مقرر است در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها این طرح به صورت نمونه در یکی از شهرهای بالای ۲۰ هزار اجرا شود.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: این طرح به صورت نمونه در شهرستان دلیجان که دارای جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر است، آغاز شد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح سلامت جامعه، کارآمدی حفاظت اجتماعی، افزایش مسئولیت پذیری به نیازهای جامعه، فرزندآوری و ارتقای جوانی جمعیت، از جمله اهداف این طرح است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شهرستان‌های ساوه، خمین، اراک و محلات از شرایط لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده برخوردارند.

علیمحمدی افزود: کمبود ۹ ماما و سه نفر مراقب سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان دلیجان از جمله مشکلات است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی هم گفت: عملیات اجرایی پرونده بیماران خاص از آذرماه سال گذشته در استان آغاز شد.

«مسعود جیریایی» افزود: پوشش دارویی و تجهیزات سلامت‌محور که بیمه‌های تکمیلی پوشش نمی‌دهند، از جمله اهداف ایجاد این صندوق است.

وی ادامه داد: ۱۰۷ بیماری سخت‌درمان در این صندوق تعریف شده و از آذرماه سال گذشته تاکنون، ۷۱۲ پرونده تشکیل شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۶ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان تاکنون به صورت خارج از ضوابط به این بیماران کمک شده‌است.

جیریایی گفت: مقرر است، ۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه توسط بانک ملی و رسالت در اختیار بیماران خاص استان مرکزی قرار دهد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار بانک رسالت برای پرداخت وام به بیماران سخت درمان استان مرکزی قرار گرفت.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.