انجام ۲ هزار و ۷۰ مورد بازرسی توسط اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۷۰ راس دام و لاشه دام در جریان نذورات تاسوعا و عاشورای حسینی توسط بازرسان اداره‌کل دامپزشکی این استان بازرسی و معاینه شد.

دکتر «محمد فتاحی » افزود: ۹۵۶ راس دام زنده در روزهای عاشورا و تاسوعا در قالب طرح نظارتی محرم توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی پیش از کشتار معاینه شد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۱۴ لاشه دام نیز در جریان این بازرسی‌ها توسط بازرسان اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی معاینه شدند که در این نظارت‌ها ۲ راس گوسفند ضبط و ۱۴ راس لاشه دام نیز اصلاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: ۳۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل‌مصرف و بدون شاخص‌های بهداشتی نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان مرکزی شناسایی و معدوم شد.

به گفته فتاحی، ۸۸ گروه ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های قربانی را در استان مرکزی در این مدت برعهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹۲ قطعه آلایش (کبد، ریه و کلیه) غیرقابل‌ مصرف نیز در راستای تامین سلامت عزاداران حسینی در بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از دام‌های قربانی، شناسایی و معدوم، و ۱۴۸ قطعه کبد نیز در این طرح اصلاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار دام در خارج از کشتارگاه تحت هر شرایطی خودداری کنند و در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند.

فتاحی اظهار کرد: همچنین شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.