بازدید رییس کل دادگستری استان از آزاد راه ساوه – همدان

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام ˈحکمت علی مظفریˈ عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه ساوه – همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان احداث و نگهداری این آزاد راه (بخش خصوصی) باید هر چه سریع تر نسبت به رفع نواقص فنی موجود و افزایش ضریب ایمنی آن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در صورتی که در مدت کوتاه نواقص آن برطرف نشود دستگاه قضایی وارد عمل می شود و بر اساس موازین قانونی با آنان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به وقوع حادثه رانندگی ۱۶ دی ماه در آزاد راه ساوه – همدان بیان کرد: در این حادثه شش نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شدند که این امر ضرورت توجه مسوولان برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی را می طلبد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی تاکنون علت بروز این سانحه را به طور قطع به دستگاه قضایی اعلام نکرده است اما مه آلودگی، سرعت بالا و رعایت نکردن فاصله طولی، منجر به تصادف میان چندین دستگاه خودرو در این آزاد راه شد.

حجت الاسلام مظفری گفت: مسوول نگهداری آزاد راه ساوه – همدان بخش خصوصی است و نظارت بر آن طبق قرارداد منعقد شده با سازمان راهداری است.

وی افزود: پیمانکار این پروژه باید تکلیف خود را با مردم مشخص کند و جدای از کسب درآمد، باید برای افزایش ضریب ایمنی این مسیر تلاش کند.

وی اظهار کرد: دادستان عمومی و انقلاب ساوه گزارش خوبی در این خصوص تهیه کرده و چنانچه مسوول نگهداری آزاد راه (بخش خصوصی) به رفع نواقص توجه نکند، با اعمال قانون روبرو می شود.

وی برخی مشکلات فنی آزاد راه ساوه – همدان را نبود روشنایی، علائم راهنمایی و رانندگی و دوربین مدار بسته دانست و بیان کرد: وسایل مورد نیاز مانند ماشین آلات برف روبی و نمک پاشی به میزان کافی در این آزاد راه وجود ندارد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سازمان راهداری باید به طور جدی وارد عمل شود تا دیگر شاهد تلفات جاده ای ناشی از مشکل و نواقص فنی این آزاد راه نباشیم.

وی با اشاره به این که آمار کشته ها در طول یک سال اخیر در این آزاد راه بسیار بالا بوده است، افزود: کاهش این مهم در گرو رفع نواقص فنی است.

وی اظهار کرد: با توجه به تردد بالای خودروهای سبک و سنگین از آزاد راه ساوه – همدان باید نظارت دقیق تری در این خصوص انجام شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه، دادستان عمومی و انقلاب ساوه و جمعی از مسوولان استانی و محلی از آزاد راه ساوه – همدان محل وقوع سانحه رانندگی زنجیره ای میان چند دستگاه خودرو در ۱۶ دی ماه بازدید کردند.

آزاد راه ساوه – همدان به عنوان قسمتی از آزاد راه کربلا در حوزه استحفاظی استان مرکزی ۹۰ کیلومتر طول دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.