پذیرش ۲.۵ میلیون بیمار در مراکز زیر پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک بابک عدلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته در تعداد بستری شدگان بیش از ۲۸ درصد و در کل مراجعین سرپایی (پزشکان و پاراکلینیک) با ۱۱ درصد رشد، پذیرای بیش از دو میلیون و ۵۵۳ هزار بار مراجعه به پزشکان و واحدهای پاراکلینیک بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۲۵ هزار و ۲۸۹ نفر در سه بیمارستان ملکی استان بستری شده‌اند، اظهار داشت: در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) اراک، شهید دکتر چمران ساوه و بیمارستان شازند با حدود ۱۶ درصد رشد در ضریب اشغال تخت این رقم در سطح استان به میزان ۷۵.۵ درصد رسیده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در این مراکز ۱۳ هزار و ۹۳۱ مورد عمل جراحی انجام شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۴۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

عدلی در بخش دیگری از سخنان خود کمبود پزشک متخصص را مهم‌ترین چالش این بیمارستان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این بیمارستان هم اکنون فاقد پزشک متخصص خون است که به دلیل بالا بودن آمار سرطان از نیازهای ضروری به شمار می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان امام‌خمینی(ره) اراک به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی استان دارای امکانات و تجهیزات بسیار خوبی نظیر MRI، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و سونوگرافی، زنان و زایمان، کودکان، گوش و حلق و بینی، قلب و… است.

وی افزود: پلی‌کلینیک ابن‌سینا نیز روزانه دو هزار و ۵۰۰ بیمار را پذیرا است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی همچنین از احداث درمانگاه خمین و دلیجان در آینده‌ای نزدیک در این شهرها خبر داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.