شرایط لازم برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: شرایط لازم برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو فراهم شود.

 آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات ضمن ایجاد روحیه امید و انگیزه در لایه‌های مختلف جامعه، توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرده و گام دوم انقلاب را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: انتخابات یک همه‌پرسی ملی و آوردگاهی با عظمت است که مردم با حضور پرشور در سایه آگاهی و شناخت به دشمنان نظام اسلامی ثابت می‌کنند که با تمام وجود پای آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: ملت باید بداند که هیچ کشوری برای ما دل نمی‌سازند و باید برای تعیین سرنوشت کشور و نظام اسلامی در انتخابات حضور پیدا کرده و با انتخاب افراد اصلح در مجلس شورای اسلامی، آینده کشور را تضمین کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، با مقایسه انتخابات در کشورهای غربی و ایران اسلامی افزود: انتخابات در ایران قابل مقایسه با سایر کشورها از نظر ابعاد اجتماعی و سیاسی نیست.

امام جمعه اراک گفت: حضور در انتخابات را بعنوان یک وظیفه باید انجام داد چرا که ما با شرکت کردن در انتخابات ضمن اینکه به تکلیف ملی و شرعی خود عمل می کنیم در انتخاب افراد شایسته هم باید توجه داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: افراد کاردان، نخبه و دلسوز به آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب برای خدمت به مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: نگاه مردم در انتخابات به کسانی باشد که عزت و اقتدار ایران اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند و منافع ملی و صیانت از آرمان‌های انقلاب را به منافع فردی و حزبی ترجیح می‌دهند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: چهار وجه مشارکت ، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی به برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: رشد هشت درصدی نیاز به برنامه و تدبیر دارد مانند جوانی جمعیت که باید برای اجرای آن اقدام شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: انتظار است ۹۰ درصد برنامه هفتم عملیاتی شود تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: باید دانشگاه‌ها، هدف محور باشند و از مدرک پروری پرهیز شود و دانشگاهها باید در اختیار اهداف و سیاست‌های کشور باشند.

وی افزود: باید از ظرفیت علمی کشور در توسعه و دانش روز به ویژه در هوش مصنوعی استفاده کرد.

امام جمعه اراک به حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: آزادی در اسلام به معنای آقایی است و توجه به مقام انسانیت است‌ و آزادی به معنای بی بندوباری نیست.

نماز جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.