هدایت سرمایه‌گذاران در شهرک‌های کم رونق در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی خالی و کم رونق باید در دستور کار ویژه قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار ایرنا، «علی اکبر کریمی » روز چهارشنبه در نشست با کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در اراک، افزود: شرکت شهرکهای صنعتی از مهمترین دستگاه‌های حاکمیتی در توسعه صنعتی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: توسعه صنعتی به جای پراکندگی نامتوازن در یک محل خاص با تامین زیرساخت متمرکز می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، باید زمین برای سرمایه‌گذار ارزش صفر داشته باشد، گفت: در اساسنامه شرکت شهرک‌های صنعتی عبارتی با عنوان اخذ وجه بابت زمین وجود ندارد.

کریمی اظهار کرد: لازم است برای توسعه شهرک‌های صنعتی در سال‌های آینده، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: اکنون نبود برنامه‌ریزی در اراک موجب شده تا یک شهرک صنعتی که ۱۵ سال گذشته توسط هیات دولت مصوب شده، راه اندازی نشود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزو : باید از مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی استفاده شود که این مهم هنر دولت است.

کریمی عنوان کرد: قرارداد واگذاری در شهرک‌های صنعتی به عنوان سند برای گرفتن وام بانکی باید توسط بانک‌ها مورد پذیرش قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنایع کوچک ظرفیت‌های بالایی در اقتصاد کشور دارند، تاکید کرد: حجم زیادی از اشتغال و تولید کشور در صنایع کوچک و متوسط ایجاد می‌شود اما بهایی به آنها داده نشده و به شکلی رها هستند و عمده توجه به صنایع بزرگ است.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.