واقعی شدن تعرفه های پزشکی ابزار کارآمد مهار پدیده زیرمیزی است

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر ˈبابک عدلیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه کشور در هفته آینده یکی از تصمیمات زیربنایی در تعمیق عدالت درسلامت و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی است که انتظار می رود با ظرافت و پیش بینی منابع مناسب برای بیمه ها در جبران فرانشیزها همراه شود.

وی اظهار کرد: پایین بودن نرخ تعرفه ها در حال حاضر علاوه بر اینکه فشار زیادی را بر جامعه پزشکی می آورد، بار سنگین هزینه درمانی را نیز بر مردم تحمیل می کند.

رییس نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تمامی بخشهای بهداشت و درمان حلقه های متصل زنجیره سلامت هستند که تعیین تعرفه های منطقی در سطوح مختلف آن در سایه پوشش بیمه ای مناسب و تکمیل خدمات بیمه تکمیلی می تواند رضایتمندی مردم و عدالت درسلامت را تضمین کند.

دکتر عدلی خاطرنشان کرد: یکی از بندهای تعریف شده در تعرفه های پیشنهادی جدید درنظر گرفتن تعرفه ترجیحی برای طرح پزشک خانواده روستایی است که در صورت تحقق آن معضل حاد رغبت کمرنگ پزشکان برای شرکت در این طرح را حل می کند.

وی اظهار کرد: حفظ و ارتقای سلامت جامعه یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار است که واقعی شدن تعرفه ها و اصلاح ساختار خدمات بیمه ای به نفع خدمات گیرنده برای تحقق آن ضروری است.

دکترعدلی بیان کرد: یکی از مشکلات فرهنگی موجود در جامعه این است که پزشکان به چشم طبقه توانمند مالی دیده می شوند درحالی که هم اینک ۸۰ درصد این افراد از حداقل حقوق دریافتی برخوردارند و این مساله در کنار عدم وجود سازمانهای حمایتی جامعه پزشکی این معضل را تعمیق می کند.

رییس نظام پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش پیشنهادی تعرفه ها برای طرح در شورای عالی بیمه کشور ۴۰ درصد پیش بینی شده که با توجه به همکاری مجلس شورای اسلامی در تعیین رقم مناسب حمایت از بیمه ها انتظار می رود سال آینده اصلاحات زیرساختی در بهبود حوزه سلامت رخ دهد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.