برگزاری همایش بزرگ دانشگاهیان عاشورایی در اراک

به‌گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر دیروز در همایش بزرگ دانشگاهیان عاشورایی که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاهیان در جریان تاریخ اسلام، ایران و تشیع باید بازنگری کنند و نسبت به حوادث و رویداد‌های جامعه اسلامی‌بیدار و هوشیار باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر در کشور‌های اسلامی قیام‌ها و نهضت‌های مختلفی تشکیل شده که قرآن از آنها به عنوان قیام الهی یاد می‌کند و تفاوت‌های مهم و اساسی با سایر قیام‌ها برای آن در نظر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: قیام‌ اگر منطبق با چارچوب‌های اسلام باشد قیام الهی است و اگر در این چارچوب‌ها قرار نگیرد هرچند لفظ آن را یدک بکشد الهی نیست، نمونه بارز آن خادم الحرمین است که اگر چه لفظ الهی را به یدک می‌کشد اما در باطن خلاف اهداف و رسالت قیام انبیاء قدم برمی‌دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: خدا همه‌ انسان‌ها را به قیام الهی دعوت می‌کند، از قیام‌های فردی تا جمعی که منجر به ایجاد تحولات عظیم در جامعه بشر می‌شود که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن قیام مهدی موعود(عج) است به طوری‌که قیام وی جامه عمل به اهداف تمامی قیام‌های انبیاء می‌پوشاند.

وی با بیان اینکه قیام الهی باید نخست به صورت فردی انجام شود و ویژگی‌های آن در ذات فرد و جامعه وجود داشته باشد گفت: این کار سبب ایجاد انگیزه در فرد می‌شود و در نهایت شخصی که برای قیام الهی برمی‌خیزد در مرحله نخست عبد الهی است و برای رسیدن به قیام الهی باید تمام ظرف وجودش نور خدا و برای حق و اقدامات او در راستای رسیدن به اخلاص و انگیزه الهی باشد در این صورت است که تمامی زوایای وجودی‌اش، فی‌سبیل‌الله می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: انسانی که همه اقداماتش در راستای رضایت حق است و برای این امر تلاش می‌کند عبدالله است و امام حسین(ع) دارای چنین شخصیتی بود که برای احیای دین و جامعه بشری گام برداشت و باید دانست مقام این امام همام فوق همه‌ مقام‌های بهشتی است و فردای قیامت عالی‌ترین رتبه بهشت از آن حسین(ع) و رهروان اوست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.