نظارت مجلس نباید سبب ایجاد مشکل در اداره دستگاههای اجرایی شود

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح سوال و استیضیاح باید ضرورت‌ها و واقعیت های حاکم بر هر وزارتخانه را مورد توجه قرار داد تا یک دستگاه اجرایی در مسیر اجرا و انجام وظایف خود دچار مشکل نشود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه استیضاح یکی از ابزارهای نظارمی مجلس است، گفت: در طرح استیضاح باید ضرورت ها و واقعیت های حاکم و نیز مسایل و مشکلاتی که در هر وزارتخانه وجود دارد، در نظر گرفته شود تا یک دستگاه اجرایی در مسیر انجام وظایف خود دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره پرهیز از حواشی و اینکه مجلس چطور می تواند به این ندای رهبری لبیک بگوید، تاکید کرد: گام عملی مجلس در این زمینه شناسایی مسایل اساسی کشور به کمک دولت است تا با تصویب قوانین جدید، این موانع برطرف شود.

این نماینده مجلس، تهیه طرح ها و لوایح راهگشا را یکی از جلوه های همدلی قوا دانست و گفت: در آستانه بررسی برنامه هفتم هستیم که در قالب آن می توان بخشی از مشکلات زیربنایی موجود مانند اشکالات در نظام بانکی را از این طریق حل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تدوین لایحه اصلاح نظام بانکی از سوی دولت شد و افزود: یکی از گلوگاههای فساد و مشکلات اقتصادی، نظام بانکی است که در این زمینه فاقد قانون جامع هستیم و می بایست هرچه سریعتر در این زمینه قانونگذاری جامعی صورت گیرد.

کریمی همچنین تاکید کرد که مجلس آماده است لوایحی که در حل مشکلات کشور و مردم راهگشا هستند را با فوریت بررسی و تصویب کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.