هنوز بابت پارکینگ بیمارستان ولیعصر اراک اقدام عملی نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا امروز هنوز اقدام عملی برای ایجاد پارکینگ بیمارستان ولیعصر صورت نگرفته است.

دکتر علیرضا امانی ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست مطبوعاتی بیان کرد: ۱۶۶ پروژه بهداشتی و درمانی فعال در استان وجود دارد، اما متاسفانه افتتاح ابرپروژه ها به هفته دولت نرسید، اما در مجموع، ۳۳ پروژه در هفته دولت افتتاح و بهره برداری می شود و در ۱۴ هزار و ۷۹۰ متر مربع و با سرمایه گذاری حدود ۲۲۵ میلیارد تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: سی تی آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین راه اندازی شده است و در هفته دولت به صورت رسمی در اختیار مردم قرار می گیرد.

امانی در خصوص تامین پارکینگ پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بیان کرد: تا امروز در موضوع تامین پارکینگ بیمارستان ولیعصر اقدامی نشده است؛ البته فرصت ارائه وضعیت در شورای تامین استان درخواست شده است و امیدواریم که این فرصت داده شود تا بتوانیم این مسئله را حل کنیم، هر چند که در بازدید استاندار مرکزی، شرایط کاملا برای وی تبیین شده و باید اقدام عملی در این راستا صورت گیرد. تا این لحظه فقط خیابان پیروزی به عنوان حیاط بیمارستان قلمداد می شود و باید فکری در این راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از اعتبارات، صرف اصلاحات این پروژه شده است، گفت: ۴۰ درصد از نمای شیشه ای و سرامیکی تعویض شده است، ۱۴۴۰ جوش ناقص در اسلکت بیمارستان وجود داشت، تمامی لوله کشی فولادی برق تعویض شد، عایق کاری و لوله کشی سرویس های فاضلاب نیز اصلاح شد و تمامی این اصلاحات، پیشرفت معکوس را رقم زد و کندی کار و افزایش زمان افتتاح را به دنبال داشت. اعتقاد دارم اگر بیمارستان دو ماه دیر افتتاح شود بهتر است تا بیمارستانی که دارای نواقصی ست تحویل مردم شود. به نظر می رسد اگر چالش جدید یا خاصی بروز نکند امسال بتوانیم کار را تمام کنیم.

امانی در خصوص تصمیم برای ساختمان فعلی بیمارستان ولیعصر بیان کرد: در فضای بیمارستان فعلی بلوک f تعریف شده است که بتوانیم پس از بهره برداری از بیمارستان جدید، یک مهمانسرا برای همراهان بیماران ایجاد کنیم و نقشه کار طراحی شده است، با توجه به آموزشی بودن بیمارستان و حضور دانشجویان، کتابخانه خواهیم داشت و یک سری امکانات و پد هلیکوپتر بر بام بلوک f نیز تعریف شده است.

امانی اظهار کرد: در مسیر کار، هر زمان که تضییع بیت المال مشهود بود گزارش داده شد و قطعا دستگاه قضایی اجازه تضییع بیت المال را نخواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد جذابیت برای ماندگاری پزشکان، افزود: کمبود پرستار وجود دارد و در کل، نیروی انسانی به دغدغه وزارت بهداشت در آینده تبدیل خواهد شد چراکه در حوزه ساختمان و سازه درمانی و بهداشتی، با کمک خیرین در برهه ای از زمان به اشباع خواهیم رسید. دانشکده پرستاری محلات از ترم بهمن در رشته های مامایی، پرستاری و فوریت های پزشکی جذب دانشجو خواهد داشت.

امانی اضافه کرد: در کشور وضعیت فارغ التحصیلان اوضاع خوبی ندارند، چون در سال های گذشته جذب خوبی انجام نشده است و تنها طی دو سال اخیر جذب پزشک بهبود یافته است، اما تا سال ۱۴۰۵ حتما با چالش روبرو هستیم، از طرفی با خروج پزشک از کشور روبرو هستیم و تعادل بر هم خورده است، وزارت بهداشت ظرفیت ها را افزایش داده است و جذب بومی را نیز مدنظر قرار داده است، نزدیکی ما به تهران و قم تهدید شده و مهاجرت را افزایش داده است. ما به دنبال افزایش جذابیت برای پزشکان هستیم، البته هنوز پانسیون مناسب در اختیار نداریم ولی برای ماندگاری آنها تلاش داریم.

وی گفت: با مساعدت وزارت بهداشت مقرر شده است که امسال نگاه ویژه ای به استان مرکزی داشته باشند، امروز در کمیجان و خنداب و تفرش، یک روز در هفته ۱۱ متخصص حضور دارند، اتاق عمل خنداب پس از سال ها فعال شده است، اما جای کار بسیار است. البته در حوزه متخصص بیهوشی، چشم و گوش و حلق و بینی در استان کمبودهای جدی دارد.

وی در خصوص وضعیت دارویی، گفت: بسیاری از مشکلات در حوزه سرم و آنتی بیوتیک حل شده است، اما اگر مواد اولیه در کشور تولید شود به خودکفایی می رسیم. در حال حاضر مشکل حادی وجود ندارد و گاهی داروخانه ها، تمایلی به فروش برخی از داروها ندارد و این امر ممکن است کمبودهایی را نشان دهد در حالی که دپو و انبار دارویی استان در وضعیت خوبی قرار دارد، البته متاسفانه برخی از داروخانه ها به سمت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی رفته اند و معاونت غذا و دارو این مسائل را دنبال می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص ارجاع بیماران به مطب بیان کرد: در زمینه مسائل حاشیه ای پزشکان موضوعات وجدان نیز مطرح است، اینکه پزشک، بیمار را به مطب خودش ارجاع می دهد، در شان پزشک نیست و به وجدان کاری وی باز می گردد، از طرفی یک پزشک برای اخذ تخصص باید ۱۴ سال تحصیل کند که در نتیجه فرصت بازار کار را از دست می دهد و عملا در سن ۳۳ سالگی وارد بازار کار می شود در حالی که در این سال ها درآمد خاصی نداشته است، بر این اساس باید نسبت به وضعیت پزشکان نگاهی عادلانه داشت هرچند که نباید به شکلی رفتار شود که بیمار متضرر شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان آیت الله طالقانی اراک اظهار کرد: خوشبختانه بیمارستان رضایی آشتیانی جایگزین بیمارستان طالقانی، به طرز معجزه آسایی در حال پیشرفت است ولی با توجه به اهمیت این بیمارستان و فرسودگی بیمارستان فعلی زنان و زایمان، عزم و اراده ای ویژه برای تکمیل پروژه به کار گرفته شده است و با وجود اینکه زمان افتتاح ۱۴۰۳ بود، اما تا چند ماه آینده کار ساخت با همکاری خیر اتمام می یابد و حتما امسال وارد ارائه خدمت می شود. بیش از ۸۰ درصد تجهیزات آن نیز جدید خواهد بود و برخی از تجهیزات بیمارستان طالقانی به عنوان پشتیبان نگهداری خواهد شد.

امانی در خصوص فعالیت قرارگاه نظارت بر سلامت گفت: این قرارگاه در دانشگاه فعال است، بحث کارتخوان ها، دخالت برخی صنوف در کار پزشکی، تخلفات داروخانه ها و عطاری ها و … در این قرارگاه مطرح می شود و یکی از مزایای این قرارگاه ریشه یابی مشکلات و مسیریابی درست است، به عنوان مثال موضوع فرار مالیاتی پزشکان مطرح شد که حتی تاکید شد که پزشکان، کمترین فرار مالیاتی دارند.

وی تاکید کرد: دانشگاه به شدت بر مسئله زیرمیزی حساس است و قرارگاه نظارتی آماده است که اگر موضوع مطرح شود به سرعت رسیدگی کند، اگر شهروندان در مطبی با چنین مسئله ای روبرو شدند و یا مبلغ اضافی از بیمار دریافت شد، حتما به دانشگاه این مسئله را منعکس کنند و موضوع در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می گیرد و تا زمانی که سند و شکایتی در این راستا وجود نداشته باشد، امکان مداخله وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از خرید دو دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استان مرکزی خبر داد و گفت: این اتوبوس ها امروز صبح از تهران حرکت کرده اند و ظهر امروز در استان خواهند بود و تعداد اتوبوس امبولانس های استان مرکزی به مانند استان تهران به ۴ عدد رسید. به دلیل وجود بیشترین بار ترافیکی در توره و دلیجان، دو دستگاه از این تعداد در این مناطق مستقر می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.