پژوهش های سلامت محور دراستان مرکزی یکصدمیلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «حسن طاهراحمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارات پژوهشی این دانشگاه در سال جاری شش میلیارد ریال است که پاسخگوی نیازهای پژوهشی مهم و اساسی استان در حوزه سلامت نیست.

وی گفت: درحال حاضر سه مرکز تحقیقات ژنتیکی و سلولی، سل و عفونی و تیروئید در استان مرکزی وجود دارد که به دلیل کمبود تجهیزات به روز و امکانات پژوهشی نمی تواند خروجی مناسب تحقیقاتی منطبق با نیازهای استان داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش های سلامت استان مرکزی به ویژه شهر اراک آلودگی هوا، تغییر الگوی بیماردهی و مجهول ماندن علل و عوامل بالا بودن برخی از بیماریها در اراک است که تاکنون تحقیق جامعی در این خصوص انجام نشده است.

دکتر طاهراحمدی اظهار کرد: معاونت پژوهشی و آموزش دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دستگاههای محیط زیست، محققان حوزه سلامت و تشکلهای غیردولتی کار تحقیقات میدانی در شناخت عوامل خطر بیماریها و تهدیدهای سلامت در اراک را آغاز کرده اند که به دلیل گستردگی حوزه کار اعتبارات زیادی نیاز دارد و باید حمایت ملی برای به سرانجام رساندن آن وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیماری قلبی و عروقی به عنوان صدرنشین عوامل مرگ و میر استان مرکزی مطرح است و هر ساله بر اثر بیماری و سکته، کیفیت زندگی طیف بزرگی از مردم استان تهدید شده و هزینه های سربار زیاد درمانی به همراه دارد انجام یک پژوهش میدانی کاربردی علمی برای پیشگیری و اصلاح این نقیصه بهداشتی و سلامت در استان مرکزی ضروری است.

وی خواستار حمایت جدی مسوولان برای راه اندازی رشته طب سنتی و تکمیل تجهیزات آزمایشگاه های تشخیصی و مراکز پژوهش سلامت در این استان شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.