ضرورت استفاده از حلقه‌های میانی جامعه به منظور تشویق مردم برای شرکت در انتخابات

استاندار مرکزی بر ضرورت استفاده از حلقه‌های میانی جامعه به منظور تشویق مردم برای شرکت در انتخابات تاکید کرد.

فرزاد مخلص الائمه، ۲۶ مرداد ماه در همایش آموزشی انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: کلیدواژه اصلی برای تشویق و ترغیب مردم، بحث رضایت‌مندی است و ما با هرچه در توان داریم باید در این راستا قدم برداریم. مردم باید رضایت‌مند باشند تا در تمام فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در کشور مشارکت کنند و ما را همراهی نمایند و این رضایت مندی تنها با ارائه خدمت بی‌منت و موثر، حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت بدون وقفه و تعطیلی است گفت: کارهای عقب افتاده و گره‌های ناگشوده و مطالبات فراوانی بر دوش ماست و حتی اگر مسئول ایجاد مسائل و مشکلات هم نباشیم، مسئول حل و مهار مشکلات هستیم و باید بی وقفه در این راستا تلاش کنیم.

مخلص الائمه ادامه داد: رضایت مندی یک شبه حاصل نمی‌شود و پدیده‌ای است که با گذر زمان رخ می‌دهد. فاصله بین واقعیت‌ها و توقعات، بستر به وجود آمدن نارضایتی است و باید این فاصله کمتر شود تا رضایت مندی مردم را داشته باشیم. با توجه به شاخص‌ها و نظرسنجی‌ها، در طول یکی دو سال اخیر روند مثبتی را در همه زمینه‌ها در کشور شاهد بوده‌ایم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مسئولان در قلم، گفتار و اطلاع رسانی خود باید دقت نظر داشته باشند گفت: باید توجه داشته باشیم که حرف و نوشته‌ای موجب رنجش خاطر مردم نشود. رفتار آن چیزی نیست که ما نیت می‌کنیم؛ رفتار آن چیزی است که دیگران از ما برداشت می‌کنند و باید به این موضوع اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات شایعه جانب داری در رفتار و گفتارهای مسئولین نباید دیده شود، اظهار کرد: نقش حلقه‌های میانی در انتخابات باید بیشتر دیده شود و باید از ظرفیت آنها به منظور تشویق مردم برای شرکت در انتخابات استفاده کرد.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه ما در تصمیم مردم هیچ دخالتی نخواهیم داشت و انتخاب از بین گزینه‌های تایید صلاحیت شده تنها بر عهده مردم است گفت: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات برای ما مهم است و ما تنها در راستای این ۴ اصل انتخابات حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به نزدیکی به هفته دولت اظهار کرد: ما در دولت سیزدهم ساعتی توقف نداشته‌ایم چراکه دولت بدون وقفه و تعطیلی هستیم. بعضی از جلسات ما در طول هفته به نماز صبح رسیده است و شبانه روز در فکر حل مشکلات مردم هستیم. در هفته دولت به هیچ وجه نباید پروژه ناقص افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد، همچنین کلنگ زنی بی‌مورد نیز نباید صورت گیرد. سر سوزنی وعده‌ غیر قابل تحقق نباید بدهیم چراکه خط قرمز ما نظام و مردم هستند و وعده غیر قابل تحقق منجر به نارضایتی می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی بزرگترین موکب اربعین کشور برقرار خواهد شد گفت: استان مرکزی افتخار دارد که میزبان جمع زیادی از زائران اربعین است و وظیفه ما مواظبت از سلامت و امنیت زائرین در استان است که لازمه آن بازدید مداوم مسئولین استانی از حوزه‌های مربوط به اربعین است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این همایش اظهار کرد: انتخابات یک امتحان بزرگ در عرصه ملی و بین المللی است بنابراین موضوع بسیار مهم، تاثیرگذار و سرنوشت سازی است. تشویق به مشارکت، رقابت، سلامت، امنیت و حمایت از مجریان و ناظران انتخابات ضرورت دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسئله اول ما برگزاری انتخاباتی باشکوه و رقابتی سالم، امید بخش و اطمینان آور است گفت: انتخابات تضمین کننده اقتدار نظام و شرکت در آن مصداق دست رد زدن به سینه منافقان، عناصر خود فروخته و دشمنانی است که در کمین هستند تا به ما آسیب برسانند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات، کشور را از همه لحاظ بیمه می‌کند تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای یک حضور بسیار آگاهانه، بصیرانه و هوشمندانه است. مردم ما این انسجام ملی را در مراسم‌ها و راهپیمایی‌های مختلف نشان می‌دهند ولی شمارش و محاسبه نمی‌شود اما در پای صندوق‌های رای شمارش رسمی صورت می‌گیرد و رسمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: انتخابات یک بار منطقه‌ای و بین المللی دارد و خنثی کننده توطئه‌ها و تبلیغات دشمنان و مزدوران آنها است. مردم با ثبت نام و حضور در انتخابات بر دهن دشمنان می‌زنند و اگر احیانا بعضی از مردم در یکسال گذشته تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمن قرار گرفته‌اند با حضورشان در انتخابات، آگاهی و بصیرت خود را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در زمان رضاخان انتخابات فرمایشی بوده و بعد از انقلاب این سابقه جبران شد گفت: تبلیغات مسموم دشمنان خیلی گسترده است. انتخابات یعنی هویت و شخصیت کشور را بروز دادن و تمام دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید برای این مهم، تلاش کنند. در سال ۱۳۹۲ حدود ۶۲ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و امسال نیز ۶۲ درصد را باید حد نصاب قابل قبول قرار دهیم و برای بیشتر از این حد نصاب تلاش کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در بعضی از کشورها هرکس در انتخابات شرکت نکند جریمه می‌شود ولی در ایران مردم آزاد هستند و اختیار شرکت در انتخابات را دارند و ما تنها وظیفه دعوت و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات را داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تعداد نماینده‌های زبده و شایسته مجلس بیشتر شوند گفت: در مجلس ۲۹۰ نماینده داریم و اگر فقط ۱۰۰ نماینده برجسته در مجلس وجود داشته باشد، آن مجلس می‌تواند دستاوردهای بسیاری داشته باشد. بعضی از نماینده‌ها تنها یک نماینده نیستند بلکه با قدرتی که دارند اندازه چندین نماینده ارزش دارند و همچنین کمیسیون‌های مختلف مجلس را نیز باید افرادی دلسوز و برجسته تشکیل دهند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه شورای نگهبان باید نسبت به بعضی افراد فتنه‌گر حساسیت داشته باشد تا منجر به آسیب در کشور نشوند اظهار کرد: ما باید نقطه بهینه را در انتخابات نظر بگیریم یعنی ضمن اینکه بیشترین مشارکت مردم را داشته باشیم در عین حال تلاش کنیم نامزدهایی کاردان، دلسوز، شایسته و فهیم در انتخابات شرکت داشته باشند که این موضوع بر عهده شورای نگهبان است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید درد ملت را داشته باشند تصریح کرد: بعد از حوادث سال گذشته، انتخابات مجلس باید باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شود. این دین همه ماست و در تمامی زمینه‌ها باید آماده باشیم. از مسئولان استانی نیز می‌خواهیم عناصر مسئله ساز را رها نکنند که منجر به بعضی لغزش‌ها نشوند تا بهانه دست دشمنان ندهیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید هشیارانه صحبت کنند گفت: تبلیغات انتخاباتی باید مثبت و ایجابی باشد چراکه تبلیغات منفی و تخریبی، حرام است. تخریب، تهمت، دروغ، فریب و هرگونه اقدام علیه امنیت ملی و استفاده از امکانات عمومی حرام و ممنوع است. مسئولان باید نظارت داشته باشند تا زمینه‌های ضد اسلامی و ضد معنویت رواج پیدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آنچه رمز موفقیت ماست، ایمان و توکل به خدا است. میدان انتخابات، میدان امتحان است و نیاز به لطف و امید به خدا داریم. ائمه جمعه حق دخالت در انتخابات را ندارند و باید موازین و معیارهای انتخابات را مدنظر قرار دهند.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز با اشاره به رشد ۱۴۵ درصدی ثبت نام متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم در استان مرکزی اظهار کرد: در پیش ثبت‌نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان مرکزی تعداد ۹۴۶ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۰۵ نفر بانوان هستند که رشد بسیار خوبی را در حضور آنان شاهد بوده‌ایم و جزو رتبه‌های برتر در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی آماده اجرای مراحل بعدی انتخابات است، گفت: با توجه به اینکه قانون انتخابات در این دوره اصلاحاتی داشته است، دوره‌های آموزشی حضوری برای فرمانداران شهرستان‌ها و اعضای ستاد انتخابات استان برگزار کرده‌ایم.

نظری با تاکید بر بی‌طرفی متولیان انتخابات تصریح کرد: راهبرد ما همان راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت و امانت داری در انتخابات است. ما از آرای افراد دفاع می‌کنیم و طرف هیچ گروه و حزبی نیستیم و نخواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با مشارکت بالا در انتخابات، مردم و مجریان انتخابات از این مهم سربلند بیرون خواهند آمد. فرمانداران باید از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه و همینطور از تریبون نماز جمعه برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات استفاده کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.