افزایش ۳ برابری نقل و انتقال فرهنگیان استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه نقل و انتقال فرهنگیان این استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۳ برابر افزایش یافت، گفت: این استان سال گذشته در بین تمام استان‌های کشور، بیشترین نقل و انتقال فرهنگیان را به خود اختصاص داد.

به گزارش اخبار رزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار ایلنا، احمدرضا نوازنی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: نقل و انتقال فرهنگیان در این استان در راستای کاهش مشکلات، خطرات جاده‌ای و افزایش بهره‌وری معلمان در فرایندهای آموزشی و پرورشی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگیان استان مرکزی برای انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر ابتدا باید در سامانه نقل و انتقالات ثبت نام کنند و سپس فرآیند انتقال آنان انجام شود. فرهنگیان با ازدواج و فرزندآوری می‌توانند بر اساس قانون حمایت از جوانی جمعیت از این ظرفیت استفاده کرده و به منطقه مورد نظر خود منتقل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با یادآوری اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در استان مرکزی و کشور، اظهار داشت: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ در دستور کار دولت‌ها قرار داشت، اما در نهایت در دولت سیزدهم اجرایی شد.

نوازنی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان باید در مدت ۳ سال اجرایی می‌شد، اما به صورت فشرده در مدت ۳ تا ۴ ماه اجرایی شد. این طرح علاوه بر معیشت، در افزایش جایگاه علمی معلمان نیز نقش مهمی دارد.

وی بیان داشت: فرهنگیان استان مرکزی تا یازدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به رتبه خود اعتراض کنند و مدارک خود را در سامانه، بارگذاری کنند. امکان رسیدگی به اعتراض معلمان در زمینه برخی رتبه‌های اشتباه وجود دارد و یا اینکه رتبه برخی از افراد که نتوانسته‌اند مدارک خود را بارگذاری کنند، افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به برگزاری بیش از ۲۰۰۰ برنامه همزمان با هفته معلم در استان اشاره داشته و اضافه کرد: آیین تجیل از معلمان نمونه شهرستانی و پیشکسوتان در مرکز استان، مناطق پانزده‌گانه آموزش و پرورش، مدارس و گلباران شهدا از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با هفته معلم برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.