زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مبانی انقلاب به نسل جوان

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: زبان هنر ابزار مهم و تاثیرگذار در انتقال آموزه‌ها، مفاهیم و پیام‌های انقلاب اسلامی برای تربیت نسل جدید است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در نشست با هنرمندان استان مرکزی به مناسبت سالروز شهادت «مرتضی آوینی» و هفته انقلاب اسلامی در اراک، افزود: ارزش‌های اسلامی و گفتمان‌سازی اعتقادی و فرهنگی در جامعه با استفاده هدفمند از زبان هنر ماندگار می‌شود و گسترش می‌یابد.

وی بیان کرد: تقویت پایه‌های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم دشمن امری ضروری است و هنرمندان و شاعران باید با خلق آثار ماندگار و تاثیرگذار، نقش خود را در نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه ایفا کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر وظیفه دلسوزان انقلاب اسلامی را سنگین‌تر کرد، افزود: همه باید برای هویت‌بخشی، جهاد تبیین، تشریح توطئه‌های دشمنان و در نهایت برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه کارنامه انقلاب اسلامی درخشان است، بیان کرد: شرایط امروز کشور با پیش از پیروزی انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده که هنرمندان باید در جهت تبیین آنها در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: شهید سید «مرتضی آوینی »مظهر هنر انقلابی بود و باید تفکر و منش فکری این شهید بزرگوار الگوسازی شود.

شهید آوینی نقش موثری در اعتلای هنر اندیشه محور انقلاب اسلامی داشت

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نیز در این نشست، از شهید آوینی به عنوان نقطه شاخص هنر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این شهید نقش غیر قابل انکاری در اعتلای هنر اندیشه محور انقلاب اسلامی داشت.
«سالار جیریایی» افزود: هنر، فرهنگ و رسانه پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و نوع نگرش و گفتمان حوزه هنری، بوم‌گرایی است که شاخصه‌های هویتی استان مرکزی در آن لحاظ می‌شود و بر اساس آن اقدامات و برنامه‌های استان تدوین می‌شود.

وی، رویکرد دوم این نهاد را اندیشه‌ورزی مسئله محور دانست و گفت: باید تقویت و گسترش کمی و ارتقای کیفی فعالیت‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، رسانه‌ها و صداو سیما باید استعدادیابی کرد و تاکنون اقدامات مشترکی با انجمن‌های ادبی، هنرهای تجسمی و بسیج هنرمندان کلید خورده تا بتوان در راستای بسط زیست‌بوم استان مرکزی گام‌های موثری برداشت.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.