جلوتر بودن پیشرفت فیزیکی ۲ طرح بزرگ عمرانی اراک از برنامه زمان‌بندی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: پیشرفت فیزیکی ۲ طرح بزرگ عمرانی تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) و امام حسین(ع) این شهر، از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از برنا از مرکزی ، سید وحید میرنظامی روز سه‌شنبه در  اراک گفت : پیشرفت فیزیکی طرح تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) ۸۰ درصد است که حدود هفت درصد از برنامه زمان‌بندی تعیین شده جلوتر است و طرح تقاطع غیرهمسطح امام‌خمینی(ره) در مبادی ورودی شهر با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد، نزدیک به ۱۰ درصد از برنامه زمان‌بندی با قرارگاه سازندگی خاتم جلوتر است.

وی تاکید کرد: طرح منطقه ویژه گردشگری گردو از دیگر طرح‌های مهم است که بدون برنامه زمان‌بندی است و هم‌اکنون در آستانه انعقاد قرارداد برای ایجاد پارک بازی‌های هیجانی، تلسیژ رودکنار و پیاده‌راه‌سازی دهانه دره است و نهال‌کاری باغ شهدا و باغ گردو نیز در ابتدای مسیر انجام شده که در سال‌های آتی به بار می‌نشیند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، نیازمند تعامل و همکاری فرا دستگاهی از جمله استانداری، راه و شهرسازی و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: ۲۲ هکتار از اراضی این منطقه در مالکیت راه و شهرسازی استان مرکزی است که به تازگی به منظور تعیین قیمت این اراضی به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شده اما در این راستا کم لطف‌هایی صورت گرفته است.

میرنظامی اظهار کرد: انتظار بود سال نخست فعالیت شورای ششم در خصوص قیمت‌گذاری دره گردو و اراضی آن که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این طرح گردشگری واگذار می‌شد، تعامل لازم صورت می‌گرفت تا شهروندان زودتر از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در اراک اجرایی کردن و ساماندهی طرح‌های عمرانی به صورت مشترک ضعیف است، گفت: سال گذشته در راستای اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد اما به دلیل ورود فصل سرما، تمام منابع مالی پیش‌بینی شده جذب نشد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: «طرح آفتاب» یکی دیگر از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی شهر اراک است که بسیار زمان‌بر شده و در راستای اجرای آن، اختلافاتی بود که اکنون رفع شده و شرکت جهاد نصر به عنوان پیمانکار قول مساعد برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح را در اسفندماه سال آتی داده است.

میرنظامی اظهار کرد: ساختمان شهرداری‌های منطقه ۲ و سه در حال تکمیل است و گلایه نسبت به معاونت عمرانی وجود دارد که چنانچه در این راستا تعامل و هم‌افزایی لازم صورت می‌گرفت، این ساختمان‌ها واقع در کوی رضوی و پل شهید باقی‌زاده باید زودتر به سامان می‌رسید و تاخیر در روند اجرای طرح، منجر به افزایش قیمت نهایی می‌شود و این مبلغ از جیب مردم اراک پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون «بلک باکس» و زورخانه شهرداری اراک که به گفته کارشناسان ورزش زورخانه، در غرب کشور بی‌نظیر است، بهره‌برداری شده و امید است مردم به ویژه قشر نوجوان و جوانان علاقمند به این ورزش از این ظرفیت بهره‌گیری کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: برای اداره شهر در سال جدید، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه هدفگذاری شده که امید است مانند بودجه سال گذشته که بیش از ۹۵ درصد آن محقق شود.

میرنظامی عنوان کرد: انتظار است مدیریت شهری در اسرع وقت برنامه‌های پیشنهادی متناسب با ردیف‌های بودجه را عملیاتی کند تا مانده حساب در پایان سال وجود نداشته باشد، مگر آنکه برای مانده حساب از قبل پیش‌بینی لازم صورت گرفته باشد.

وی گفت: امید است در سال جدید با چابک کردن و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جوان کارآمد، مجرب، عملگرا و تحول‌خواه، مدیریت شهری اراک جهش بیشتری پیدا کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.