رجایی: مدیریت و ساماندهی فضاهای سبز در کلانشهر اراک نیازمند بازنگری است

به گزارش مرکزی دیلی،ˈعباس رجاییˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بند ج ماده ۱۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه کشور دولت مکلف شده با راهبری و مشارکت جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، امور اراضی و شهرداریها مجموعه بوستانهای جنگلی و اراضی مستعد کمربند سبز و عرصه های مشجر را به فضاهای مطلوب تفریحی و بهبود منظر شهری تبدیل کند.

وی توضیح داد: کلانشهر اراک در خصوص اجرای قانون مذکور با ضعف های جدی مواجه است و برنامه های تبدیل فضای سبز به اماکن عمومی تفریحی و رفاهی شهری و همچنین توسعه عرصه های سبز نواقص متعددی دارد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی شهید رجایی در حاشیه شمالی شهر اراک ، تعیین تکلیف عرصه های سبز در حوزه گردشگری منطقه گردو، پارک کرک در محور اراک به سمت سلفچگان بلاتکلیف است و نیاز است شهرداری با سرعت بیشتر در اجرای قانون برای این عرصه ها گام بردارد.

رجایی عنوان کرد: یکی از مطالبات زمین مانده در حوزه مدیریت و ساماندهی فضای سبز در اراک تحقق یکهزار هکتار فضای سبز و جنگل کاری در کلانشهر اراک بر اساس مصوبات سفرهای دولت قبل است که با هدف کاهش آلاینده های هوا و تلطیف هوای این خطه مصوب شد و اجرای آن هنوز شتاب کافی را ندارد.

وی توضیح داد: ضعف مدیریت فضای سبز در اراک مشمول درختکاری و زیباسازی بلوارهای تازه تاسیس شهری نیز می شود و انتظار است شهرداری اراک و سایر دستگاه های متولی با جدیت به اجرای قانون در این حوزه بپردازند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انجام مطالعات علمی در شهرداری اراک برای استفاده بهینه از منابع آب موجود و بهره گیری از روشهای آبیاری نوین (آبیاری زیرسطحی) با هدف کاهش میزان مصرف در مدیریت فضای سبز اراک موضوعی اساسی است.

رجایی ادامه داد: در اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا، سرانه فضای سبز کلانشهرها به ۳۰ متر افزایش خواهد یافت و پیگیری تحقق این مهم از نیازهای زیربنایی اراک است.

وی گفت: در هفته جاری دستگاه های متولی فضای سبز کلانشهر اراک در نشست کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس حاضر می شوند و با توجه به اینکه اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است و نیاز به بهبود منظر سبز شهری و ایجاد فضای مشجر مناسب دارد باید برنامه عملیاتی مناسبی برای سامان فضایسبط موجود و توسعه آن تدوین و اجرا شود.

بر اساس آمار موجود هم اینک سرانه فضای سبز در اراک ۲۱ متر مربع است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.