اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در خصوص ورزش همگانی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، سعید ملکی در جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی، افزود: این میزان در ایران بر اساس برنامه پنجم توسعه برای بانوان ۱۸ درصد و مردان ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شاخص ورزش همگانی برای زنان کشور ۱۵ درصد و برای مردان ۲۰ درصد است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶۵ هیئت و ۷۰ مکان ورزشی در استان مرکزی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان این استان فعالیت دارند.

ملکی بیان کرد: هم اکنون ۱۵۰ مکان ورزشی نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که ۸۰ طرح آن مربوط به اداره کل ورزش و جوانان و ۷۰ طرح نیز مربوط به آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نیروی انتظامی استان است که با تکمیل این طرح ها سرانه ورزشی استان به ۹۰ سانتیمتر افزایش می یابد.

وی ابراز داشت: سرانه ورزشی سالن های روباز و سرپوشیده کشور در حال حاضر یک متر مربع است و استان مرکزی با دارا بودن این سرانه جزو استان های متوسط به بالا ایران محسوب می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس قانون باید یک درصد از اعتبار های دستگاه ها برای توسعه ورزش استان اختصاص یابد که از این میزان ۴۰ درصد برای خود دستگاه، ۳۰ درصد برای آموزش و پرورش و ۳۰ درصد برای توسعه ورزش همگانی باید هزینه شود.

ملکی گفت: طرح سلامت در کشور و استان مرکزی در حال اجرا است که از این طرح هیچ گونه اعتباری برای توسعه ورزش که پایه و اساس سلامت محسوب می شود در نظر گرفته نشده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.