ضرورت انجام اقدامات سلبی و ایجابی در مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نظری در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از کالا‌های قاچاق کشف می‌شود تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید اقدامات سلبی و ایجابی انجام شود.

او افزود: باید فرآیندی طراحی شود تا کالا‌ها قابل ردیابی باشند و در خصوص امحا و تعیین تکلیف کالا‌های کشف شده، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان که قابلیت توزیع اموال را دارند، تصمیم‌گیری کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی هم گفت: در حوزه کشف کالا‌های سلامت محور، رشد ۵۰ درصدی نسبت به مشابه سال قبل از آن رخ داد و در حوزه سوخت، ۸۹ درصد پلاک‌گذاری تراکتور‌ها انجام و هزار و ۸۸۳ مورد بازرسی از سطح عرضه‌های سوخت استان انجام شد.

اتابکی افزود: عبور کالای قاچاق از طریق خودرو‌های شوتی، نبود تجهیز گلوگاه‌های شهرستان شازند در مسیر ازنا، شهرستان ساوه و زرندیه در راستای کنترل و برخورد با قاچاق، نبود انبار نگهداری کالا‌های قاچاق در اراک، ساوه، زرندیه، شازند و دلیجان، پایین بودن نرخ سوخت نسبت به کشور‌های همسایه و افزایش قاچاق سوخت از مشکلات موجود در این حوزه است.

سلگی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی هم گفت: پارسال ۳۶۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد که ۶۴ درصد افزایش داشت ور در این زمینه هزار و ۲۹۶ متهم دستگیر شدند.

Remaining Time -۱:۲۲

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.