واگذاری فرهنگسرای آئینه به بخش خصوصی واجد شرایط

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سینا دلشادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نهضت احیا و احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری، شعاری بوده که از ابتدای دولت سیزدهم مطرح شده و بنده نیز از ابتدای حضورم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این شعار را مدنظر قرار دادم که اکنون نتایج کار ما در ۱۶ ماه گذشته در استان مرکزی نمایان شده است.

وی با بیان اینکه آینده خوبی در انتظار شهرهای استان از لحاظ زیرساخت های فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: از ابتدای کار، یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار داریم شناسایی اماکن و مراکز فرهنگی و هنری بود که نیاز بود هرچه سریع تر در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گیرند، چه طرح‌های عمرانی که نیمه کاره، رها شده بودند و چه مجتمع هایی مانند ستارگان که بنا به دلایلی به تعطیلی کشیده شده بودند و در معرض استهلاک و فرسودگی قرار گرفته بودند. ما در هر دو بخش احداث و بازسازی فعال شدیم و پروژه‌های عمرانی مختلفی را شروع کردیم که ادامه دار خواهد بود.

مجتمع فرهنگی و هنری ۴ شهرستان در آستانه بهره برداری

دلشادی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان محلات اظهار کرد: در شهرستان های استان طرح های عمرانی نیمه کاره ای وجود داشت که از ابتدا، سعی در اتمام و تکمیل این پروژه ها داشتیم. مجتمع فرهنگی و هنری محلات را سال گذشته تحویل گرفتیم و با واگذاری آن به بخش خصوصی، از امسال مردم محلات از امکانات این مجتمع استفاده خواهند کرد. همچنین مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های خنداب، کمیجان و آشتیان نیز در آستانه تحویل و بهره برداری قرار گرفته‌اند.

سیاست ما حمایت از گروه‌های هنری بومی استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از گروه‌های هنری بومی استان است و از هنرمندان سایر استان ها نیز برای اجرا در استان مرکزی استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: مجتمع های فرهنگی و هنری استان شامل بخش‌های اداری، آموزشی و آمفی تئاتر هستند که سابقه نیمه کاره رها شدن برخی از آنها به پانزده سال هم می‌رسید ولی با اعتبارات استانی و ملی تخصیص داده شده به زودی در مدار خدمت رسانی به مردم استان مرکزی قرار خواهند گرفت.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی در سالن ستارگان

دلشادی با اشاره به بازگشایی مجتمع فرهنگی و هنری ستارگان شهر اراک تصریح کرد: مجتمع ستارگان، پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ طی مزایده‌ای قانونی به یک شرکت واجد شرایط واگذار شد و از ابتدای فروردین ماه، برنامه‌های مفرح فرهنگی و هنری در این مجتمع در حال اجراست. همچنین به کنسرت بهنام بانی نیز مجوز برگزاری داده ایم که طی دو شب اجرا خواهد شد و در آینده نیز برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی بیشتری در مجتمع ستارگان برگزار خواهد شد.

قیمت گذاری بلیت کنسرت سالن ستارگان، منطقی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در رابطه با قیمت گذاری بلیط کنسرت ها در سالن ستارگان اراک اظهار کرد: قیمت بلیت کنسرت ها در سراسر کشور به صورت متمرکز است و قیمت گذاری بلیت کنسرت سالن ستارگان، منطقی و در بازه قیمتی معقولی صورت می‌گیرد. قیمت بلیت کنسرت ها، تعرفه های مشخصی دارد و اعمال نظر شخصی را به حداقل می‌رساند و بلیت فروشی توسط سامانه های تایید شده و رسمی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجتمع ستارگان بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری استان مرکزی و از بزرگترین مجتمع‌های فرهنگی و هنری در کشور است، اظهار کرد: مجتمع ستارگان به جهت اهمیت، اولین مرکزی بود که مورد بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک قرار گرفت و بعد از بازدید وزیر، ما کارهای رفع نواقص و بهسازی را انجام دادیم. همچنین پس از بازدید اعضای سازمان آتش نشانی از این مکان، مرمت سقف مجتمع، نرده گذاری سالن انتظار، به روزرسانی سیستم آتش نشانی، بازگشایی راه های خروجی سالن و افزایش ضریب ایمنی سالن صورت گرفت.

فرهنگسرای آیینه هفته آینده به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار می شود

دلشادی با اشاره به واگذاری فرهنگسرای آیینه شهرستان اراک گفت: متاسفانه فرهنگسرای آیینه به شکل مناسبی به بخش خصوصی واگذار نشده بود و مسائل و مشکلات قانونی درخصوص آن وجود داشت که رفع اشکال شد و هفته آینده به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار خواهد شد تا به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در بهسازی این فرهنگسرا، بخش‌هایی که در گذشته مورد استفاده ‌قرار نمی‌گرفت یا به شکل انباری درآمده بودند، به فضای فعال و قابل استفاده تبدیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این موضوع که بخش خصوصی می‌تواند باعث خدمت رسانی هرچه بهتر مجتمع های فرهنگی و هنری شود، گفت: به لحاظ قانونی، دولت نمی‌تواند از اماکن خود درآمدزایی کند و باید آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند. بخش خصوصی نیز ناگریز است برای درآمدزایی بیشتر، از تمامی امکانات و فضاها به بهترین شکل استفاده کند تا برایش توجیه اقتصادی داشته باشد.

دلشادی با تاکید بر اینکه سالن ستارگان برای کاربری سینمایی توجیه پذیر نیست؛ تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و هنری، صرفا کاربری سینمایی ندارد اما خدمات سینمایی هم می‌تواند ارائه کند. یکی از طرح هایی که به بخش خصوصی پیشنهاد دادیم این بود که یک روز در هفته، سینمای کودک در مجتمع ستارگان فعال باشد که می‌توان این تجربه را به شکل های دیگری مانند سینما مقاومت، سینما تجربه و مستند اجرایی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در اراک با مشارکت شهرداری اراک، فرهنگسرای شهر برای این امر انتخاب شد که نسبت به دوره‌های قبل، با مشارکت و رضایت مندی مردمی بیشتری همراه بود و در مجموع، خدمات مناسب‌ و در شان مردم و مخاطبین ارائه شد.

پیشنهاد طرح سینما نیم روز توسط شهرداری اراک/آماده همکاری هستیم

دلشادی تصریح کرد: با توجه به تجربه خوبی که در جشنواره فجر اتفاق افتاد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، اجرای طرح سینما نیم روز را در فرهنگسرای شهر مطرح کرد که اگر همچنان پیگیر این پیشنهاد باشند ما کاملا آمادگی داریم که در این امر مشارکت داشته باشیم و در تسهیل و تسریع در صدور مجوزها از هیچ همکاری دریغ نخواهیم کرد.

احداث سه تا چهار سالن سینمایی در مجموعه اقامتی و تفریحی امیرکبیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌مرکزی‌ با اشاره به احداث سه تا چهار سالن سینمایی در مجموعه اقامتی و تفریحی امیرکبیر شهر اراک اظهار کرد: این سالن‌های سینمایی توسط بخش خصوصی احداث خواهند شد که امیدواریم در سال جاری بخشی از کار به بهره برداری برسد.

پیشرفت ۹۰ درصدی تالار مرکزی اراک

دلشادی با اشاره به اینکه تالار مرکزی اراک حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است گفت: این تالار یکی از سه تالار باکیفیت کشور است و طی هدفگذاری انجام شده، تابستان سال جاری افتتاح خواهد شد. بودجه های ملی و استانی خوبی برای این پروژه تخصیص داده شده و کار به خوبی و با سرعت پیش می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.