معاون استاندار مرکزی خواستار تعیین تکلیف تالار باغ های فاقد مجوز شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز سه شنبه در کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان مرکزی در اراک افزود: رشد قاچ گونه تالار باغ های فاقد مجوز در اراک نگران کننده است و ساخت و ساز های بی ضابطه در این بخش موجب بروز مباحث مختلفی شده است.

وی اضافه کرد: تالار باغ ها بایستی فقط با کاربری تجاری فعالیت کنند و صدور مجوز و نظارت های قوی در این زمینه با همکاری موثر دستگاه های متولی نیاز است.

وی تاکید کرد: اتحادیه رستوران ها و تالارباغ ها نمی تواند مجوز فعالیت تالارباغ ها را اعطا کند و این اتحادیه تنها مسوول دادن اخذ پروانه فعالیت است و مجوز فعالیت باید از مجرای سازمان صنعت، معدن و تجارت بگذرد.

وی تاکید کرد: تالار باغ ها صرف داشتن پروانه از اتحادیه رستوران ها و تالار باغ نمی تواند فعالیت داشته باشد و باید چرخه مراحل قانونی را کامل طی کنند.

معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین استانداری نیز گفت: هیچ کدام یک از تالارباغ های شهرستان اراک مجوز فعالیت ندارند اما در حال فعالیت و خدمات دهی به عموم هستند.

«سعید ملا اسماعیلی» افزود: تعیین تکلیف و نظارت اصولی بر تالار باغ ها در کوتاه ترین زمان ممکن ضرورت است و باید فعالیت های آنها از حالت آزادانه به شکل قانونمند درآید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ساخت مجتمع های گردشگری در شهرستان اراک به سبب افزایش آلودگی هوا لازم است و اختصاص قسمتی از این مکان ها به فضای سبز در کنار فعالیت های قانونمند ضروری است.

«محمد حسینی» با انتقاد از ساخت واحدها و صنایع صنعتی آلاینده در اراک افزود: همانطور که مجموعه تصمیم سازان استانی برای ساخت و راهبری مجتمع های خدماتی و گردشگری حساسیت دارد بایستی حساسیت در ممانعت از استقرار صنایع آلاینده و تکلیف کردن آنها به اجرای وظایف قانونی در حوزه اجتماعی نیز بالا تر برود.

موافقت با ساخت طرح های گردشگری شامل سفره خانه سنتی و اماکن اقامتی به شکل قلعه باستانی درشهرستان محلات، مجتمع گردشگری در اراک و خمین با سرمایه گذاری ۴۲ میلیاردو ۹۰۰ میلیون ریال از مصوبات این کارگروه بود..

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.