صدور ۸۵۰ مجوز زیست محیطی در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۸۵۰ مجوز موافقت زیست محیطی از ابتدای امسال تاکنون برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی این استان صادر شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، «یوسف یوسفی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: هدف از صدور مجوزهای زیست محیطی، حرکت در جهت توسعه پایدار است و در این مدت با ۲۵۸ درخواست مخالفت شد.

وی بیان کرد: حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است و محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌ محیطی توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴ کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شد که در این نشست‌ها ۲۲۳ پرونده مطرح و بررسی شد که با ۱۶۵ مورد آن موافقت صورت گرفت.

یوسفی اظهار داشت: رعایت قوانین، پیشگیری از بروز آلودگی‌های زیست محیطی در حین فرآیند تولید، مدیریت پساب و پسماند، اصلاح الگوی مصرف انرژی و برقراری نظام مدیریت سبز از مهمترین الزامات و مطالبات محیط زیست از واحدهای تولیدی و صنعتی است که به صورت مستمر از سوی ادارات محیط زیست استان مورد بازدید و رصد میدانی و کارشناسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برای داشتن محیط زیستی سالم، همراه با توسعه پایدار تنها وضع قانون کفایت نمی‌کند بلکه حرکت سریع‌تر در این مسیر نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها است و باید بستر مناسب اجرای این قوانین فراهم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در این میان مشارکت مردم و صنایع نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران، دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.