میانگین پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی ۳۵ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در این استان ۳۵ درصد است و تلاش است تا پایان دولت سیزدهم، تمام واحدهای مسکونی هدفگذاری شده به اتمام رسد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی «حمید انعامی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اراضی ۳۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۸۰ هزار نفر واجد شرایط نخست را داشتند و در بررسی‌های دقیق‌تر، ۴۰ هزار نفر از این افراد، واجد شرایط نهایی شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی اظهار داشت: تاکنون در اراک برای ۴۰ هزار متقاضی نهایی طرح نهضت ملی مسکن به استعداد ۳۰ هزار نفر زمین تهیه شده و عملیات اجرایی ۲۰ هزار طرح دیگر نیز کلید خورده است.

انعامی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی متفاوت است، گفت: اکنون در ساوه یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد، در دلیجان نیز ۶۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است و در برخی از شهرها از جمله خمین و محلات که فاز دوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن دیرتر آغاز شده، پیشرفت فیزیکی آنها ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری مردم در تامین آورده سبب تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در دهه فجر امسال، ۲۸۶ واحد به بهره‌برداری رسید که ۱۱۰ واحد آن تعاونی‌ساز و ۱۷۶ واحد به شکل گروه‌های ساخت، افتتاح شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.