جذب سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های گردشگری اولویت برنامه‌های شهرداری اراک

شهردار اراک گفت: جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های گردشگری در اولویت برنامه‌های سال جدید شهرداری این شهر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «علیرضا کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا زیرساخت‌های لازم در اجرای پروژه‌های گردشگری ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران آسان‌تر و سریع‌تر جذب شوند.

وی بیان کرد: فراخوان ۲ طرح مهم سرمایه‌گذاری در شهر اراک برگزار شد و پس از طی روند اداری و قانونی، عملیات اجرایی آنها در سال جدید آغاز می‌شود.

شهردار اراک ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، طرح ۱۴۵ واحدی شهر صنعتی اراک با زیربنایی بالغ بر ۳۱ هزار مترمربع با بخش‌های تجاری و مسکونی است که در صورت جذب سرمایه‌گذار، حدود چهار هزار میلیارد ریال، ارزش افزوده برای شهرداری به همراه دارد.

کریمی اظهار کرد: طرح دیگر اجرای غذاهای خیابانی (فود استریت) در انتهای خیابان هپکو است که فراخوان آن برگزار شد و در صورتیکه سرمایه‌گذار از مشارکت در این طرح استقبال کند، در سال جدید عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح شامل ۲۷ غرفه غذا، یک رستوران حرفه‌ای، مجموعه بازی برای کودکان به عنوان یک فضای گردشگری است.

شهردار اراک اضافه کرد: سال آینده مرحله دوم پروژه احیای بافت فرسوده شهید «فردین‌پور» آغاز می‌شود.

کریمی گفت: باز طراحی پروژه بام اراک انجام شده است و برای تحویل اراضی آن مذاکراتی با اداره‌کل راه و شهرسازی صورت گرفته که امید است در سال جدید اجرایی شود.

🔵وی تاکید کرد: شهرداری اراک مذاکراتی با چند سرمایه‌گذار در راستای اجرای طرح پارک شهید باهنر داشته و به دلیل اینکه حجم سرمایه‌گذاری در این طرح سنگین است، هنوز توافقی جدی حاصل نشده است.

شهردار اراک افزود: ایجاد بازارچه‌، مجتمع مسکونی و تجاری در میدان جنت، از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری این شهر در سال جدید است که با جدیت پیگیری می‌شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ساکن است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.