تاکید استاندار مرکزی بر حمایت از نانوایی‌های نان کامل استان

استاندار مرکزی گفت: نانوایی‌های تولیدکننده نان کامل بر اساس تفاهم نامه با اداره کل غله و خدمات کشاورزی استان حمایت می شوند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» عصر شنبه در جریان بازدید از نانوایی‌های تولیدکننده نان کامل اراک افزود: حمایت‌های معنوی از نانوایی‌های نان کامل استان مرکزی انجام و آرد کامل به صورت یارانه‌ای در هر ظرفیتی در اختیار این نانوایی‌ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: نان کامل اکنون در ۶۰ نانوایی استان مرکزی تولید می شود و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد این نانوایی‌ها به ۷۰ عدد افزایش می یابد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به مزایا و خواص نان کامل، امید است تعداد بیشتری از نانوایی‌ها، فتیر پزی‌ها و قنادی‌ها به طرح نهضت احیای نان کامل در استان افزوده شوند.

مخلص الائمه افزود: بزرگترین کارخانه تولید آرد نان کامل کشور با فناوری‌های بومی و استاندارد در استان مرکزی قرار داشته و افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید این کارخانه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: امید است سایر کارخانه‌های تولید آرد استان مرکزی نیز با اصلاح فناوری و ساختار تولید آرد نان کامل را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مرکزی افزود: با افزایش آگاهی مردم از مزایای نان کامل، مصرف این نان در استان در حال افزایش است.

مخلص الائمه از اجرای طرح نهصت احیای آرد کامل در استان مرکزی خبرداد و گفت: دبیرخانه و شورای سیاست گذاری برای اجرای این طرح با حضور دستگاه‌های فعال در زمینه تولید آرد و نان تشکیل شده‌است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در این آیین از انعقاد تفاهم نامه با نوایی های برتر تولیدکننده نان کامل در استان خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه برخی تعهدات و میثاق نامه در راستای پخت نان بهتر انجام می شود.

«غلامرضا ملکی» افزود: این تفاهم نامه در تمامی خبازی ها که اقدام به تولید نان کامل می کنند به عنوان شروط اخلاقی مازاد بر ضوابط نظام صتفی بوده و نانوایان با توجه به این مهم اقدام به تولید نان کامل می کنند.

وی ادامه داد: ۶۰ نانوایی استان مرکزی به تولید نان کامل اشتغال داشته و پنج واحد به تعداد این واحدها افزوده شده است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.