فعالیت اقتصادی ۱۹ شرکت ایرانی در کشور ساحل عاج

سفیر کشور ساحل عاج در ایران گفت : ۱۹ شرکت از ایران در کشور عاج فعالیت اقتصادی دارند که انتظار ساحل عاج خیلی بیشتر از این میزان است.

تاماکولو واتارا در ا در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران گفت: علی رغم روابط سیاسی مناسب بین ۲ کشور ایران و ساحل عاج، روابط اقتصادی به میزانی که باید باشد نیست در صورتی که ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایرانی به میزانی است که می‌تواند کمک بسیاری به کشور عاج داشته باشد.

وی افزود: باعث خوشحالی دولت کشور ساحل عاج است که شرکت‌ها و ظرفیت‌های ایرانی وارد این کشور شده و در آن مستقر شوند.

سفیر کشور ساحل عاج در ایران گفت : با آشنایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های ۲ کشور این امر نقش مهمی در افزایش همکاری‌های اقتصادی بین کشور ایران و ساحل عاج دارد.

وی تاکید کرد: اقتصاد این کشور بر مبنای کشاورزی است و امکانات و دانش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در به روز رسانی کشاورزی کشور ساحل عاج دارد.

تاماکولو واتارا افزود: جمهوری اسلامی ایران امکانات و ظرفیت‌های مناسبی در به روز رسانی علوم فنی دارد و کشور ساحل عاج خواستار همکاری با این کشور است.

وی بازدید از کارخانجات استان مرکزی را از جمله اهداف خود برای سفر به این استان دانست و گفت: امیدوارم با بازدید از شرکت‌های صنعتی اراک و ساوه و آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های این استان زمینه همکاری‌های اقتصادی بین کشور ساحل عاج و این استان افزایش یابد.

سفیر کشور ساحل عاج در ایران افزود: حجم مبادلات جمهوری اسلامی ایران و ساحل عاج تاکنون خوب بوده و انتظار می‌رود این حجم مبادلات اقتصادی ۲ کشور بیش از پیش افزایش یابد.

واتارا با یادآوری عدم فعالیت شرکت‌های صنعتی و تجاری اراک در ساحل عاج عنوان کرد: اکنون شرکت‌هایی از شهر ساوه در این کشور مستقر و فعالیت اقتصادی دارند.

او ادامه داد: امید است در این سفر زمینه فعالیت شرکت‌های صنعتی و اقتصادی اراک در کشور ساحل عاج مهیا شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.